Mag ik met slechts een van de twee werkende lichten op mijn scooter rijden?

Het betreft hier een Aprilia SR 50 Ditech. Slechts een van de twee koplampen werkt. Ik heb op een overheidssite gelezen dat een scooter minimaal 1 werkend licht moet hebben, maar ik vraag me af of dat ik mijn geval ook het geval is, of die twee kleinere lampjes niet als één worden gerekend.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Zelf heb ik ook een Aprilia SR 50 ditech gehad.

Bij mij was het zo dat het linker lampje "dimlicht" was en het rechterlampje "groot licht". Beide lampen hebben een andere functie.

Jouw "probleem" is dus volkomen normaal en dit mag ook gewoon.