Scheren de meeste vrouwen hun schaamhaar?

Zoja, heel hun schaamhaar of alleen zijkanten?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het zal er om hangen. Ligt vooral aan de leeftijd. Tussen de 18 en 30 zal het percentage makkelijk boven de 50% liggen. Boven de 40 zal het eronder zitten.
Amadea
7 jaar geleden
Over de gehele wereldbevolking gezien is het antwoord nee.
Ritsuka
7 jaar geleden
Het gaat er om wat jij prettig vind. Ga eens naar de sauna, dan kun je zien wat de gemiddelde vrouw daar doet.
Antoni
7 jaar geleden
Ik vermoed dat saunabezoeksters meer met hun uiterlijk bezig zijn en meer aandacht besteden aan (verzorging van) hun schaamhaar dan de gemiddelde vrouw. Saunabezoeksters zullen dus vaker hun schaamhaar scheren dan de gemiddelde vrouw.
doralien
7 jaar geleden
oeps ... k dacht dat bijna alle vrouwen dat deden ongeacht hun leeftijd ..... (k ben vijftig plus ).... je zorgt voor je lijf , je kapsel , je kledij , je eten, je lijn , handen en voeten dan vergeet je dat toch niet ???
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat je voor je lichaam zorgt heeft toch niks met het scheren van je schaamhaar te maken??
Ritsuka
7 jaar geleden
@doralien verzorgen en schoon houden staat niet gelijk aan alles in die regio kaalscheren. Niet scheren is trouwens hygienischer, minder kans op infectie door wondjes.

Antwoorden (2)

Dat is heel verschillend maar ik denk dat het grootste gedeelte van vooral jongere meiden/vrouwen wel scheren. Hoe en hoeveel ze scheren is voor iedereen anders. Ook een kwestie van smaak en wat hun partner het fijnste vind.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je mag natuurlijk helemaal zelf weten of jij je schaamhaar gaat scheren of niet. Ik denk dat de meeste vrouwen/meisjes beginnen met scheren rond hun 13e/14e en dat ze dan alles scheren. Het haar wat je vooral niet moet scheren zijn de middelste haartjes op je buik. Als je dat scheert komt het 10x erger terug en nu zie je het amper. Als je begint met scheren zou ik ook niet je bovenbenen doen, aangezien die meestal nog niet goed zichtbaar zijn in tegenstelling tot je onderbenen. Naar mate je wat ouder wordt zou je ook je bovenbenen willen scheren. Sommige vrouwen kiezen in plaats van scheren voor harsen. Dan komen de haartjes minder erg en minder snel terug en sommige haartjes zullen niet meer terugkomen, maar deze keus is ook helemaal aan jezelf. Maar ik kan je verzekeren dat de meeste vrouwen hun schaamhaar scheren. ;)