Ja en nee,

Er zijn verschillende soorten anti-rimpelcremes.
De een werkt beter dan de ander, zo heb je crèmes die vocht ophopen en crèmes die de huid strak trekken(lifting crèmes).
Het zou kunnen dat je door het gebruik van een crème die niet werkt toch (optisch) resultaat boekt, dit kan psychologisch zijn omdat je denkt dat het helpt, maar ook echt resultaat zijn. Het kan zijn dat je door het gebruik van crèmes ook je beter gaat voelen(dan ga je er ook beter uit zien), of dat je ook je voeding aanpast, of de zon gaat vermijden of meer water drinkt of juist stopt met roken of minder vlees gaat eten etc...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja nagenoeg alle antirimpel cremes bestaan uit het placebo effect. Door het idee te hebben dat je je huid goed verzorgd zullen de rimpels je minder storen.
De verzorging van de huid moet van binnenuit komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is handig om te weten dat anti-rimpel crèmes de rimpels niet laten verdwijnen maar verzachten. Het ouder worden kun je jammer genoeg niet uitzetten! De crèmes zorgen er wel voor dat de elasticiteit van de huid verbeterd wordt, waardoor de rimpels minder grof en diep zullen zijn, maar echt verdwijnen zullen ze nooit. Ook beschermen de crèmes de huid voor externe factoren, zoals het weer. Waardoor de huid er gezonder uit gaat zien.

Uiteraard kun je de huid niet alleen van buitenaf beïnvloeden, maar ook van binnenuit. Sport dan ook regelmatig, eet gevarieerd en gezond en drink voldoende. Succes en blijf eeuwig jong! :)

Tip: Begin dan ook al vanaf een jonge leeftijd met het gebruiken van een dag crème. Deze zorgen ervoor dat de huid goed beschermd en gehydrateerd blijven en de huidcellen optimaal kunnen werken. De elasticiteit zorgt ervoor dat de huid langer soepel blijven en dus minder snel rimpelig.

Liefs @DeDibber