Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is het schadelijk om niet te vervellen na het verbranden?

Alle keren dat ik ben verbrand door de zon. Heb ik nog nooit vervelt. Mijn vraag is of dit schadelijk is en of ik me druk moet maken. Aangezien het volgensmij wel de bedoeling is om te beschadigde huidcellen kwijt te raken.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Beschadigde huidcellen kwijt raken omdat het schadelijk is na het verbranden... door de zon.

Beste Lindab, wanneer je in de zon loopt, zit, igt, hangt, sport, dan is het handig om je in te smeren met een zonnebrandcrême. Hoe lichter , kwetsbaarder , je huid hoe hoger de zonbeschermingsfactor (ik zelf koop 15, dan verkleur je nog wel), die je moet kopen .

Als je niet of te weinig 'zont' loop je kans op verbranden, wanneer je dit ineens te lang in te felle zon doet, zoals vorige week toen het ineens tropisch warm was. Je huid wordt rood ipv bruin en je huid vervelt, De bovenste laag , de verbrande velletjes , komt los. Gebeurt dit niet, dan is het niet verbrandt of niet erg genoeg of maar gedeeltelijk.

Het is niet schadelijk om niet te vervellen na het verbranden door de zon. Het vervellen gaat automatisch, dat regelt de natuur, je lichaam, zelf. Daar hoef je je niet druk, geen zorgen om te maken.

Koop een zonnebrandcrême en smeer je regelmatig in. Dat is wel handig , dan loop je minder risico om te verbranden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verbranden door de zon doe je in gradaties. Zie eerdere reactie. Wel moet je er erg mee oppassen, er zijn steeds meer jongeren die huidkanker krijgen. Ook al vervel je niet, je beschadigt wel je huid. Een keertje zwaar verbranden in je jeugd verhoogt je kans op huidkanker al met 7%!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding