Is het slim om het haar te verfen als je eerder op de dag droogshampoo hebt gebruikt?

Ik vroeg mij namelijk af of het de kleur beïnvloedt?

Toegevoegd na 1 minuut:
Verven*

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
19.1K

Antwoorden (2)

Denk niet dat het uitmaakt. Droogshampoo is meer een poeder die in de loop van de dag alweer uit je haar is verdwenen. Maar schudt je haar voor de zekerheid eerst goed uit voordat je gaat verven. Niet wassen, verf pakt beter op niet gewassen haar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Droogshampoo doet het haar schoon lijken, maar maakt het haar niet echt schoon. Droogshampoo neemt het vet uit het haar op en moet dan uitgeborsteld worden. Maar ondanks dat borstelen blijven er deeltjes in je haar zitten. Haarkleuringen voor thuisgebruik moeten veelal aangebracht worden op niet gewassen haar, dit omdat het vet (talg) op de hoofdhuid, de huid beschermd tegen de agressieve kleuring. Omdat droogshampoo een groot deel van dit beschermende vet opneemt, is de huid na gebruik hiervan niet goed meer beschermd tegen de agressieve kleuring. Daarom is het beter na gebruik van droogshampoo een paar dagen te wachten met kleuren.

Toegevoegd na 23 uur:
Vrijwel direct je haar kleuren na gebruik van droogshampoo tast de nieuwe kleur niet aan, maar kan wel je hoofdhuid beschadigen, dit kan jeuk, schilfers en in het ergste geval pijn veroorzaken.