Wat te doen tegen een droge schilferige hoofdhuid en haar?

Ik heb al meerdere shampoos en conditioners geprobeerd maar tot een oplossing heeft het helaas (nog) niet geleidt.

Het probleem is eigenlijk dat mijn haar heel lastig is betreft irritatie/jeuk en de handelbaarheid. Wanneer ik mijn haar was voelt het lekker fris aan en jeukt/irriteert het voor 1 à 2 dagen niet, wel is mijn haar deze dagen extreem droog, moeilijk in model te brengen en breekt het snel af. Wanneer ik mijn haar bijvoorbeeld 4 à 5 dagen niet was wordt het gelukkig wat vetter en beter handelbaar maar begint het weer te jeuken en irriteren... Dus moet ik weer mijn haar wassen en begint het riedeltje weer van voor af aan...

Verder heb ik last van een droge hoofdhuid en kleine schilfertjes (mede door het krabben).

Ik wil het liefst zo min mogelijk mijn haar wassen maar wel dat het fris en mooi blijft.

Mijn vraag luidt dus als volgt; Wat is een goede methode om een mooie middenweg te vinden tussen beide? Ik wil het liefst een redelijk vette haardos zodat het makkelijk handelbaar is en niet snel afbreekt maar zonder dat het jeukt/irriteert en daar door schilfertjes ontstaan.

Toegevoegd na 5 minuten:
De volgende shampoos heb ik al geprobeerd:

Head & Shoulders Jeukende Hoofdhuid 2 in 1
MoroccanOil Hydrating shampoo
SebaMed Shampoo

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De volgende shampoos heb ik al geprobeerd: Head & Shoulders Jeukende Hoofdhuid 2 in 1
MoroccanOil Hydrating shampoo
SebaMed Shampoo
Ritsuka
8 jaar geleden
ga eens naar de huisarts, die kan kijken of er een medische oorzaak is, en kan je doorverwijzen naar bijvoorbeeld dermatoloog.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik gebruik 0% shampooo, helpt best wel veel

Het beste antwoord

Ik heb jarenlang precies hetzelfde probleem gehad. Allerlei soorten shampoos en lotions geprobeerd maar niets hielp. Zelfs mijn voorhoofd en oorschelpen zaten elke dag onder de witte, jeukerige 'vlokken'. Mijn haar was erg droog en pluizig.

Na een bezoek aan de huisarts werd er een schimmeltje op mijn hoofdhuid ontdekt en schreef hij mij de Ketocanozol lotion voor. Een dunne, roze-kleurige lotion die na elke wasbeurt van het haar als een conditioner wordt gebruikt. Een paar minuutjes laten intrekken en uitspoelen met lauw water. Kuur in het geheel afmaken.

Deze lotion is overigens alleen op recept verkrijgbaar.

Binnen enkele weken waren de irriterende en jeukende plekjes, maar ook mijn droge hoofdhuid en haar, verdwenen. Ook mijn haren begonnen weer wat glans te krijgen.

Nu gebruik ik vrijwel dagelijks de milde anti-roos shampoo 'Elvital' van L'oréal en heb ik totaal geen droge, jeukende en schilferende (hoofd)huid meer en zijn mijn haren veel beter in model te brengen.

Probeer het eens. "Baat het niet dan schaadt het niet".

Succes!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Tea tree zou mogelijk kunnen helpen. Dat kan je kopen als shampoo.
Belangrijk is ook om goed voor de binnenkant te zorgen. Onder andere met vitamine B en omega 3 vetzuren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Shampoo met dodezeezout van Zechsal zou wellicht ook kunnen helpen.