wat te doen tegen verbrand huid door henna ?

ik had 4 dagen geleden rode henna gebruikt en het is nu verbrand in mijn huid het doet erg pijn ! kan iemand me helpen ik weet niet wat ik er tegen moet doen ??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Koelen, maak een compres van koud water en leg dat op de plekken, koel het compres regelmatig opnieuw, omdat de warmte van je huid het compres verwarmt, bel morgen even je huisarts. Smeer er niets op, maar laat het daarna zelf herstellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een creme die je in huis hebt, daar is meestal met vingers in geweest, of aan de tube, dan is die niet meer hygiënisch, brandwonden moet je hygiënisch behandelen, omdat er een infectiegevaar ontstaat, als de wond niet open is, valt dat wel mee, verder kunnen vette cremes de huid afsluiten, waardoor de warmte niet de huid uit kan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De creme van vaseline is niet vet, kan geen kwaad op dichte wonden.

Andere antwoorden (2)

Wat vervelend!
Het enige wat ik snel even kan bedenken is Bach Rescue crème of gel. Gewone vaseline wil misschien ook helpen. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat bedoel je met normale gel? Toch geen haargel??
Ik zou er sowieso niets anders op smeren, zonder doktersadvies, ik noemde de Bach Rescue of vaseline omdat ik uit ervaring (met mijn zoon) weet dat die vrij snel helpen en het in ieder geval niet erger maken.
Als het een grote plek is moet je naar de dokter. Henna kan brandplekken geven en kan een litteken geven. Goed koelen met water.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja er zijn mensen met een ingebrande tattoo van henna op hun lichaam.