hoe moet ik puistjes verzorgen bij een vochtarme huid?

ik heb best veel last van jeugdpuistjes maar daarnaast ook van een droge/vochtarme huid, als ik mijn puistjes en rode vlekjes wil bedekken met concealer gaat mijn huid dus heel erg schilferen en zie je de concealer niet meer op het puistje maar bij de schilfers :( verder heb ik ook normaal last van droogheid waardoor ik mijn puistjes dus niet kan uitdrogen, ik heb ook geen vette huid ofz, het zijn puur jeugdpuistjes want ik een bijna altijd gezond, was me gezicht goed en drink voldoende, maar toch blijven ze komen :( tips???

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Reinig je huid iedere avond met een reinigingsproduct voor jouw huidtype (droog/vochtarm). Gebruik geen producten tegen acne, omdat deze te agressief zijn voor jouw huidtype. Na het reinigen kun je Sudocrem op de puistjes aanbrengen

Het beste antwoord

Als je echt ernstige acne hebt (en niet gewoon heel af en toe een puistje), en normale goede huidverzorging helpt niet, dan is het helemaal geen gek idee er toch een keer mee langs de dokter te gaan. Tegen acne is meer kruid gewassen dan mensen - vooral ook ouders ;-) - vaak denken, en met "het gaat vanzelf over" ben je natuurlijk niet geholpen. De dokter kan vaststellen of het ernstig genoeg is om eventueel een speciaal middel voor te schrijven. Dat kan een zalfje zijn, maar ook bijvoorbeeld de pil. (Die was voor mijn beide dochters al voldoende om nog voor hun vijftiende alle puistjes definitief uit te roeien).

De meeste middeltjes die speciaal tegen puistjes worden verkocht zijn namelijk speciaal geschikt voor een heel vette huid ; als je die niet hebt, werken ze vooral averechts. Laat die liever staan en zoek reinigingsproducten voor een droge, gevoelige huid, maar overdrijf ook dat niet. Tenzij je heel veel make-up gebruikt (ook niet zo geod voor puistjes trouwens) is het nergens voor nodig meer dan een keer per dag je gezicht te reinigen. Vaker zal je huid, ook met milde producten, alleen maar meer uitdrogen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ja ik heb acne, maar dat komt vooral voor mijn gevoelige huid. ik gebruik verder niet veel makeup omdat het er toch afschilfert door mijn vochtarme huid :__ verder probeer ik dus wel elke avond te reinigen anders gaat het nog meer verstoppen

Andere antwoorden (1)

Reinig de huid iedere avond met een mild reinigingsproduct zonder alcohol geschikt voor jouw huidtype (droog/vochtarm. De producten tegen acne zijn te agressief voor jouw huidtype. Daarna kun je Sudocreme of zinkzalf op de puistjes en rode vlekjes aanbrengen. Dit werkt binnen een week tegen je puistjes en rode vlekjes. Gebruik dit alleen 's avonds voor het slapen gaan, omdat dit een witte waas op je gezicht achterlaat, die er 's morgens af te wassen is. Als je toch make-up gebruikt overdag, gebruik dan eerst een dagcreme geschikt voor de droge/vochtarme huid en breng dan de make-up aan, verwijder 's avonds alle make-up met een speciaal daarvoor bedoeld mild product geschikt voor jouw huidtype. Als je nog iets extra's voor je huid wilt doen, ga dan eens in de 6 á 8 weken naar de schoonheidsspecialiste voor een optimale reiniging van je huid.