Is massageolie geschikt voor het gezicht ?

Bij hoofdpijn kan het wel eens helpen het hoofd en het gezicht te masseren.

Kan ik daarvoor gewone Weleda Calendula massageolie voor gebruiken ?
Of is die olie slecht voor de huid van het gezicht omdat deze b.v. te vettig of zo is ?

Amadea
9 jaar geleden
Bij hoofdpijn masseer ik mijn voorhoofd en slapen met PoHo-olie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat dit weinig kwaad kan, deze olie is bedoeld voor de gevoelige huid, maar sommige massageoliën zijn niet geschikt voor de gezichtshuid, dit omdat de olie de poriën kan verstoppen, of niet te dicht bij ogen of neus gebruikt mogen worden (Arnica is daar een voorbeeld van), daarom is het verstandig een olie te kiezen die speciaal bedoeld is voor de gezichtshuid, de Amandelolie van Weleda bijvoorbeeld. Ook deze is geschikt voor massage. Lees de bijsluiter eens of de Calendula geschikt is voor de gezichtshuid, zo niet, kies dan voor een ander product.
De Migrana hoofdpijnroller is een goed alternatief.
http://www.aromed.eu/nl/assortiment/migranahoofdroller

Het beste antwoord

Hoofdreden van massageolie is om frictie op de huid tijdens het masseren te verlagen en eventueel geur te verspreiden, dus het kan wel gebruikt worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Oh, voor de massage zelf werkt het absoluut ! Dat weet ik inmiddels uit ervaring. Maar mijn vraag betreft meer of de olie op de een-of-andere manier slecht zou kunnen zijn voor de huid ? Een hoofdhuid is nu eenmaal dunner en gevoeliger dan de huid op de rest van je lichaam.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Enige en dus per definitie het beste antwoord :-)

Andere antwoorden (1)

Massage-olie is op zich geschikt voor het gezicht. Dat is namelijk bedekt met hetzelfde type huid als elders op je lijf.
Maar massage-olie hoort niet op de lippen, in de neus, de oren en vooral de ogen terecht te komen. Om deze reden zou ik deze olie beslist nooit op mijn gezicht laten gebruiken, vooral geen olie waaraan geurstoffen zijn toegevoegd. Neutrale massage-olie zou veilig zijn. Er zijn ook soorten olie waarmee gevoelige delen van het lichaam zonder risico mee in aanraking mogen komen. Vraag advies aan de verkoper of fabrikant van het product.

Er worden diverse soorten olie als massage-olie verkocht, welke kajapoet- of eucalyptusolie bevatten. Deze soorten olie zijn in aanraking met gevoelige lichaamsdelen m.n. de ogen sterk af te raden. Zaken als amandel- en olijfolie kunnen weinig kwaad.