Is massageolie geschikt voor het gezicht ?

Bij hoofdpijn kan het wel eens helpen het hoofd en het gezicht te masseren.

Kan ik daarvoor gewone Weleda Calendula massageolie voor gebruiken ?
Of is die olie slecht voor de huid van het gezicht omdat deze b.v. te vettig of zo is ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hoofdreden van massageolie is om frictie op de huid tijdens het masseren te verlagen en eventueel geur te verspreiden, dus het kan wel gebruikt worden.

Massage-olie is op zich geschikt voor het gezicht. Dat is namelijk bedekt met hetzelfde type huid als elders op je lijf. Maar massage-olie hoort niet op de lippen, in de neus, de oren en vooral de ogen terecht te komen. Om deze reden zou ik deze olie beslist nooit op mijn gezicht laten gebruiken, vooral geen olie waaraan geurstoffen zijn toegevoegd. Neutrale massage-olie zou veilig zijn. Er zijn ook soorten olie waarmee gevoelige delen van het lichaam zonder risico mee in aanraking mogen komen. Vraag advies aan de verkoper of fabrikant van het product. Er worden diverse soorten olie als massage-olie verkocht, welke kajapoet- of eucalyptusolie bevatten. Deze soorten olie zijn in aanraking met gevoelige lichaamsdelen m.n. de ogen sterk af te raden. Zaken als amandel- en olijfolie kunnen weinig kwaad.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100