Wie weet er ergens een zwembad zonder chloor of met zout water voor mijn dochter met zeer erge eczeem?

Als ik met mijn dochter (3,5 jaar) ga zwemmen, gaat haar eczeem
ontsteken en laat stukken van haar huid los en moet ze aan de antibiotica.
We zijn bij een dermatoloog onder behandeling en het gaat al veel beter, maar zwemmen kan dus niet. En ze vindt het zo leuk! Wie kan ons helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
20.3K

Antwoorden (3)

Op http://www.vmce.nl/actueel/chloorarme-zwembaden.html kan je zien welk zwembad het dichtst bij jullie in de buurt zit.
De VMCE is de Vereniging voor Mensen met Constitutioneel Eczeem. Zij behartigt de belangen van mensen met constitutioneel eczeem, faciliteert lotgenotencontact en geeft voorlichting en informatie over constitutioneel eczeem.
Amadea
10 jaar geleden
Er zijn nieuwe technieken die ervoor zorgen dat het zwembadwater minder chloor bevat, zoals zoutelectrolyse (ZE), ozon (O) of Advanced Oxidation System (AOS). De zwembaden die hiervan gebruik maken bevatten minder chloor dan bij de standaard systemen, maar zijn niet chloor-vrij. Dat is wettelijk ook niet toegestaan.

http://www.vmce.nl/actueel/chloorarme-zwembaden.html

Toegevoegd na 3 minuten:
Er zijn wel kuurbaden met zout water.
http://www.bentheim-duitsland.nl/vakantie-themas/gezondheid-wellness.html

Vaak als onderdeel van een kuuroord, zoals in Nijmegen.
http://www.wellnesselect.nl/ontspannende-kuurbaden/#.Upc9Ik2A2Uk
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hierbij een lijst met zowel chloorarme als chloorloze baden!
Ik hoop dat er eentje bij je in de buurt zit.
Sterkte met je dochtertje!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Chloorloos dus niet!
De zwembaden die hiervan gebruik maken bevatten minder chloor dan bij de standaard systemen, maar zijn niet chloor-vrij. Dat is wettelijk ook niet toegestaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Chloorloze staan er ook tussen (Loppersum, Maasbree, Valkenburg)
het zijn er maar weinig, maar toch...