Wat te doen bij schilferige vervellende huid?

Hoi allemaal,
Ik zit momenteel al 3 maanden in het buitenland (aan de middellandse zee) en heb erg last van een schilferige vervellende huid. Ik vervel niet zoals ik normaal zou doen en verbrand ook bijna niet trouwens. Ik heb op mijn armen en borst (maar vooral binnenkant van mijn armen) een soort tweede huidlaag lijkt het wel, het heeft een bruine kleur en als ik onder de douche weg kom of ik wrijf erover dan word het schilferig en laat het los. Het is echt erg vies en als het weg gaat laat het witte huid achter. Ik voel me net een koe nu met die witte vlekken. Het doet geen pijn en jeukt niet. Ik weet niet wat het is en of het normaal is want iedereen die het ziet vind het raar. Mijn huid is verder niet erg droog maar op die plekken wel een beetje. Ik heb mijn huid al een paar keer gescrubd en ingesmeerd met bodylotion maar het helpt niets.

Weten jullie wat dit is en hebben jullie tips?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Je zit denk ik teveel in de zon, je moet je huid langzaam laten wennen aan de zon. Ondanks dat je zegt, niet te verbranden, denk ik toch dat je huid schade opgelopen heeft door verbranding (dat doet niet altijd zeer), als dat gebeurt, moet de huid herstellen en dat gaat door de bovenste laag van de huid los te laten en te vernieuwen. Blijf tussen 12.00 uur en 15.00 uur uit de zon. Smeer je dagelijks in met een hoge beschermingsfactor, gebruik een aftersun na het douchen en scrub de huid een paar keer per week tijdens het douchen. Na een aantal dagen tot een week, zul je merken dat de huid hersteld. Hersteld de huid niet, ondanks dat je dit doet, dan is het aan te raden een arts te bezoeken die de oorzaak vindt. Als je de oorzaak weet, dan kun je er iets aan doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste Crea, Dat dacht ik dus ook, dat het wel over zou gaan. Ik heb inmiddels al 3 weken niet in de zon gelegen, scrub me wekelijks en smeer me regelmatig in met lotion en het is nog niet over. Het is misschien handig om naar een dokter te gaan inderdaad maar dat is veel gedoe met de verzekering. Mocht ik nog last hebben over 2,5 maand als ik thuis kom dan ga ik in Nederland wel langs de huisarts..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt gewoon naar een arts. Als je je polisnummer bij je hebt, dan wordt dat vaak direct vergoedt en hoef je niets zelf voor te schieten. Bij sommige verzekeraars moet je het wel zelf voorschieten, maar kun je de rekening na je vakantie bij je verzekering indienen. Meestal krijg je het hele bedrag vergoedt, behalve als de kosten hoger liggen, dan dat ze in Nederland zouden zijn. Maar ik begrijp dat je geen pijn hebt? In dat geval denk ik dat het nog wel kan wachten en dat je rustig kunt wachten tot je weer in Nederland bent. Blijf wel zoveel mogelijk uit de zon, dat is beter voor je huid, blijf smeren (vraag eens in de apotheek naar een middel voor allergische huiden, laat daar je vervellende huid ook eens zien, de apothekers zijn daar wel op de hoogte van de problemen die de bevolking of toeristen hebben, mogelijk hebben zij een goede oplossing voor je). Mogelijk is het een vorm van psoriasis, maar wat het werkelijk is, kun je beter laten beoordelen door een arts.