Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik mijn (natuurlijke) zwarte haren donkerbruin verven?

Ik ben Aziatisch en heb dus van nature zwart haar, ik wil dit graag iets lichter verven. Maar ik wil absoluut niet mijn haar bleek of naar de kapper gaan. Ik heb gelezen dat je ook met blonde haarverf op zwart kan gaan, en het dan een bruine gloed geeft. Nu weet ik niet of dat wel werkt, en of ik het moet kopen. Heeft iemand tips of trucjes? (ik wil ongeveer zo'n kleur, zie foto)

Toegevoegd na 2 dagen:
Ik bedoel dus dat ik echt zwart haar heb, natuurlijk Aziatisch zwart haar zonder enige tinten bruin en nog nooit geverfd. Ik wil dus zo'n haarkleur op de foto, zou dat kunnen met blonde haarverf? Ik heb dat vaker gelezen, en blijkbaar werkt het wel.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Haar
5.4K
Rieneke1
9 jaar geleden
Je haar zal ontkleurd moeten worden voor het verven: ik raad je echt aan toch naar een kapper te gaan.
Ivana
9 jaar geleden
Aziatisch haar heeft een blauwe basis. Je kunt dus nooit door het te ontkleuren een bruintint krijgen. Maar op je foto te zien is je haar niet zwart, dus kan het zijn dat jouw haar een rode onderkleur heeft. Ik raad je echt aan bij een kapper je vraag opnieuw te stellen, dan kan die aangeven wat het beste voor je is: laten verven of gewoon lekker mooi laten zoals het nu is.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Is je haar niet gekleurd ! Of gespoeld ? Echt niet ? Dan kan je gewoon met de kleur je wenselijk vind ( max 2 ,3 lichter kleuren ) je haar kleuren . Gekleurd haar kan je NIET lichter kleuren maar natuur niet gekleurd haar wel . Meestal wel 3 tinten . Ja dit kan beter bij de kapper want zoals je begrijpt moet dit in een keer goed . ( gekleurd haar kan nl niet lichter gekleurd worden :) )
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gebruik GEEN blond dat wordt rood !!!! Mogelijk zelfs knal oranje !

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding