Groeien haren van vrouwen sneller dan haren van mannen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Haar
7.6K

Antwoorden (5)

Nee. Ieder mens of mensachtige heeft ongeveer 5 miljoen folikels (haarzakjes). De dikte van de haren wordt bepaald door hormonen en betekent of ze zichtbaar zijn of niet. Dunne haren slijten uiteraard veel sneller en zijn daarom kort en amper zichtbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet alleen dat je haar meer kan uit vallen in lente en herfst
maar volgens mij zit er geen verschil tussen man of vrouw
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat is niet zo. De haren verschillen individueel in groeisnelheid... En heeft niets met mannelijk of vrouwelijk te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een zeker opzicht wel. Bij veel mannen begint het haar langzamer te groeien na hun 40ste jaar, tot slechts 0.2 mm per dag. Vrouwen hebben daar geen last van op die leeftijd.
13 jaar geleden
Nee xD
Het verschilt.... en mensen zijn gewoon hetzelfde, maar hebben een ander geslacht eigenlijk.