Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan je kapster worden, met atopisch eczeem?

Ik wil heel graag een kappersopleiding gaan starten. Ik heb vanaf mijn geboorte al eczeem, wat nou veel minder is geworden. Hoe kan ik mij het beste beschermen tegen het werken als kapster.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
861

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dit is denk ik niet aan te raden. Ook kappers/kapsters die nooit eczeem gehad hebben kunnen na verloop van tijd kapperseczeem krijgen. Dit komt door een combinatie van de stoffen waarmee gewerkt wordt en door het veelvuldig contact met water en warme lucht. Als je al een aanleg hebt voor eczeem dan is de kans voor het krijgen van kapperseczeem mogelijk nog hoger.
Natuurlijk kun je je handen beschermen met handschoenen, maar die kunnen op zich ook al voor een allergische reactie zorgen.
Stel deze vraag ook je huisarts en je kapper, misschien hebben zij andere ideeën over.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+, Ook ik zou je adviseren je droom een andere richting op te sturen, misschien is visagie iets voor je, daar leer je alles over make-up, maar ook het stylen van het haar komt ruim aan bod, leuk, afwisselend, creatief beroep, waar nog wel vraag naar is, ook in kapsalons worden deze mensen veel ingezet. Hou wel rekening met veel bijscholing als je echt bij de top wilt horen, maar dat is in het kappersvak ook het geval.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding