Waarom prikt mijn huid?

Ik maak mijn huid elke dag goed schoon met reinigingsmelk en tonic. Maar zodra ik dit heb gedaan en ik doe daarna een gezichtsmasker op (dit doe ik 1 keer per week) dan prikt mijn gezicht enorm. Hoe kan dit? Doe ik iets verkeerd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (3)

Met die tonic ontvet je teveel. Niet teveel van die rommel gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is niet te zeggen.
Misschien zijn die produkten niet zo geschikt voor jou type huid.
Misschien is het wel een beetje veel van het goede.
Misschien gaan door die tonic al je porien open staan en is dat
masker te sterk voor jouw huid.
Dus sla die tonic eens over, zeker als je daarna een masker op doet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn nog merken die alcohol in de tonic doen, dit is niet nodig, een tonic is er voor bedoeld de laatste restjes vuil van je huid te verwijderen en de huid te kalmeren en te verfrissen. Kijk op het etiket van je tonic of dat er bij jou inzit. Ook is het niet nodig voordat je je masker aanbrengt, tonic of lotion te gebruiken, tonic of lotion heeft ook de eigenschap de poriën te sluiten, waardoor je masker niet, of niet voldoende zijn werk kan doen. Alleen reinigen met milk of facewash is voor het gebruik van een masker voldoende. Wil je toch iets extra's doen voor het gebruik van je masker, doe dan een warme handdoek of gastendoekje in een bak warm water, knijp deze uit en leg dat even op je gezicht, dan zorg je ervoor dat het masker optimaal opgenomen kan worden, dit effect bereik je ook, als je voor je masker even stoomt, verwijder je masker eerst met warm water en ga er daarna met een watje lotion overheen, lotion of tonic is altijd de afsluiting van de reiniging en geen tussendoor behandeling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk ook eens op: www.gezondheidsnet.nl>tips voor een mooiere huid>artikelen