Waarom moet je een zweerknopje een aantal weken inhouden?

Gisteren heb ik een derde gaatje in mijn oor geschoten. Ik heb altijd geleerd dat je dit een aantal weken (week of 6) in moet houden voordat je een andere oorbel indoet. Waarom is dit? Wat gebeurt er/wat kan er gebeuren als ik deze vandaag al verwissel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6K

Het beste antwoord

Dat is om verschillende redenen:

Je hebt natuurlijk wel een wondje, ook al hoef je dat niet zo te ervaren. Een gat in je huid is een wond.
Als je dat niet goed verzorgt dan gaat dat wondje dichtgroeien.... of zweren.
Die zweerknopjes hebben de juiste grootte om er voor te zorgen dat het gaatje
niet kleiner wordt.
Die knopjes hebben ook het juiste materiaal om te zorgen dat het wondje niet
gaat zweren.
Daarom heten ze zweerknopjes.
Daarom ook iedere dag een paar keer draaien aan de knopjes, zodat ze niet verkleven met je binnenkant van je oren. Goed schoonhouden, zo'n wondje is ook heel belangrijk.

Na een week of 6 is de boel goed genezen.

Maar je mag doen wat je wilt. Als je vandaag al andere ringen in doet dan kan dat goed gaan en het kan ook gaan ontsteken en je gaatjes kunnen deels dichtgroeien en je ringetjes kunnen vast gaan zitten...........