Hoe kan je gerstekorrels voorkomen?

Ik heb er best veel rond mijn ogen en ik vind het absoluut geen mooi zicht. Ik ben al meerdere keren naar de dermatoloog geweest en die heeft er telkens een paar weggehaald maar lang niet allemaal. Ze blijven ook maar terugkomen en zich verspreiden. Hoe kan ik ze voorkomen of dermatologisch verwijderen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Gerstekorrels in z’n geheel voorkomen is lastig. Zorg dat je huid goed gehydrateerd wordt, en maak gebruik van een oogcrème. Van binnenuit kan je ervoor zorgen dat je vochtgehalte op peil blijft door minimaal 1.5 liter water per dag te drinken.
Scrubben van de huid rond de oogleden is ten strengste verboden. De enige oplossing is ze professioneel weg te laten halen. Zelf deze korrels weghalen is niet verstandig, want daar kun je littekens aan over houden.
Amadea
11 jaar geleden
Ze komen het meest voor op een droge huid. Dus smeer met een goede creme en drink voldoende. De schoonheidsspecialist kan ze ook verwijderen. Zij hebben vast ook tips. Maar laat je geen dure cremes aansmeren. Sonde van het geld.