Welke huid type heb ik?

Bedoel dan ook qua kleur type

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Huid
2.3K
Ritsuka
6 jaar geleden
Is niet zo slim om een foto van jezelf zomaar te delen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Welk huidtype je hebt, is niet van een foto af te lezen, daarvoor moet je de huid van dichtbij kunnen zien. Loop eens naar binnen bij een parfumerie (Douglas bijvoorbeeld) en stel deze vraag daar, meestal lopen er in dit soort zaken wel mensen rond die je vraag kunnen beantwoorden.
Parra187
6 jaar geleden
volgens mij eerder huidtype 4, maar goed en idd je had je ogen met een zwart balkje moeten bedekken ofzo

Antwoorden (2)

Huidtype 3, voor zover je dat van een foto kan halen.

https://www.huidziekten.nl/zakboek/dermatosen/htxt/Huidtypen.htm
6 jaar geleden
Vanaf een foto is dit niet zomaar zichtbaar, je moet het kunnen voelen en bepaalde eigenschappen van de huid hebben om dit te kunnen bepalen.

Een normale huid voelt zacht en soepel aan. De poriën zijn wel zichtbaar maar fijn en niet verwijd. Een normale huid zal ook niet glanzen maar eerder een matte glans hebben die gelijkmatig is.

Een droge huid is vaak dun en de poriën zijn nauwelijks zichtbaar. In een droge huid wordt weinig talg geproduceerd en doordat de huid droog is, dus weinig vocht bevat, zullen er sneller rimpeltjes en droogtelijntjes ontstaan. Hij zal ook ruw aanvoelen en gespannen aanvoelen. Hij kan er soms schilferig, rood en geïrriteerd uitzien.

Een gemengde huid kan op de wangen droog zijn maar rond de neus en erboven tussen en boven je ogen kan hij glimmen en vettig aanvoelen, omdat daar meer talg geproduceerd wordt.

Een vette huid is dikker dan een gewone- of droge huid. Hij glimt vooral op de neus, kin en het voorhoofd. De poriën zijn groter en vaak heb je dan last van mee-eters. Ook komen er sneller puistjes op. De huidkleur is ook vaker flets en vaal. Het voordeel is dan wel dat je minder snel rimpelvorming krijgt dan bij een dunne droge huid.