Mag je met een helix piercing zwemmen?

Ik heb vandaag een helix piercing gezet maar ik ga binnen een paar dagen naar oostende.
Kan ik daar zwemmen in de zee of in het zwembad en hoe kan ik ontstekingen vermijden?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Huid
16.4K
Griffin
3 jaar geleden
"... en hoe kan ik ontstekingen vermijden?"
Dikke klodder vaseline erop en een grote pleister?
Amadea
3 jaar geleden
Hopelijk heb je het láten zetten en niet zélf gedaan. Maar het was verstandiger geweest om dit pas ná de vakantie te doen...

Antwoorden (2)

Zwemmen in de zee is geen enkel probleem. Sterker nog, het zout ontsmet de wond en bevordert de genezing. Zorg wel dat je elke keer na het zwemmen je piercing afspoelt met gewoon water om eventuele viezigheid en het zoute water weg te spoelen.
Ook voor het zwembad geldt wat betreft zand (of gras) en zon hetzelfde als voor op het strand. Maar aangezien zwembadwater chloor bevat gelden daar weer andere regels voor.

Op zich kan chloor water niet zo heel veel kwaad als je gewoon keurig na het zwemmen je piercing goed afspoelt met schoon water. Toch is het bij verse piercings, (tot enkele weken oud) absoluut niet aan te raden in chloorwater te gaan zwemmen. Zwembad water is nu eenmaal erg vies en verse piercings hebben nog een serieuze open wond waardoor er makkelijk een infectie op kan treden.
Toegevoegd op 25 juli 2020 15:39: tekst
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@fremar
De piercing is kersvers en de wond dus niet geheeld.
MIN, te veel risico!
Uit eerste link:
Tijdens de gehele helingstijd raden wij het af om te gaan zwemmen, dit omdat er in zwemwater chloor zit. Gewoon baden en natuur water kan al tot nare infecties en overgevoeligheidsreactie zorgen. Vraag dus goed na wat voor helingstijd uw piercing heeft.
Uit tweede link:
Zoals de meesten zullen weten zijn de risico’s bij een piercing het grootst als deze nog niet volledig is genezen. De piercing moet dan nog beschouwd worden als een open wondje, die een directe opening biedt tot het lichaam, en moet dus goed verzorgd en schoongehouden worden. Een volledig genezen piercing biedt geen directe toegang tot het lichaam en loopt dus veel minder risico. Kortom: met een volledig genezen piercing kun je geheel zorgeloos naar het strand of het zwembad mits je piercing gewoon goed schoonhoudt zoals je dat normaal gesproken ook doet. Nog niet genezen piercings vereisen wat extra aandacht.
Het grootste gevaar voor je piercing schuilt waarschijnlijk in het zand op het strand. Hoe prachtig een strand er ook uit kan zien, het zit boordevol viezigheid. Vooral je handen kunnen erg vies worden door in aanraking te komen met strandzand en als je met die vieze handen aan je piercing komt draag je de viezigheid over. Dus houd je handen schoon maar nog belangrijker: blijf zoveel mogelijk van je piercing af!
Uit derde link:
Met een nieuwe piercing VIER tot ACHT weken niet zwemmen
NIET afdekken met vette crème.