hoe kan je je oren verder naar achteren laten staan zonder operatie?

Een vriendin van me heeft nogal last van flaporen, maar is te bang voor een operatie. Is het soms mogelijknom je oren dichter tegen je hoofd te laten staan, zonder een operatie? Mijn vriendin zou hier zo blij mee zijn? Thank you!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (3)

In amerika doen ze er een soort plakband om, dat moet een paar weken blijven zitten en daarna staan je oren weer "normaal"!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Flaporen worden veroorzaakt door een aangeboren kraakbeenafwijking, hier kun je, behalve operatief, niets aan doen.
Zeker omdat het een meisje betreft, is het een optie haar haar eroverheen te laten groeien, een goed kapsel kan de oren goed camoufleren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De Denen hebben voor het corrigeren van flaporen de zogenoemde Auri-methode ontwikkeld. Die bestaat uit een plastic clipje ('s nachts) en een dubbelzijdig plakbandstripje (overdag). De clip buigt het oorkraakbeen, drukt erop en rekt het. Het moet aan de zijkant op het oor bevestigd worden en maakt een vouw in de oorschelp op de plaats van de ontbrekende of te vlakke antihelix, de gebogen richel voor de buitenrand van het oor. Met het dubbelzijdige plakband kunnen de ouders het oor van hun kind overdag praktisch onzichtbaar tegen de schedel vastplakken.

Bij 38 van de 44 kinderen die de behandeling wel volhielden, was het resultaat goed (correctie 6-10 mm) tot bevredigend (correctie 3-5 mm). Bij maar zes kinderen mislukte de behandeling. Er waren geen echte complicaties. 31 kinderen zijn tien maanden later nog eens beoordeeld en bij 27 van hen was de correctie nog steeds geslaagd. Bij de overige 4 was de oorschelp toch weer wat naar buiten gaan staan.

http://www.bartmeijervanputten.nl/archief2003/Flaporen%20corrigeren%20zonder%20opereren.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk is deze methode wel voor kleine kinderen in de groei bedoeld?