Hoe kun je je wimpers langer en voller laten groeien (ervaringsdeskundigen)?

Iemand ervaringen met (goedkope) middelen om de wimpers voller en langer te laten groeien, met een mooi, goed resultaat?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Haar
1.3K

Antwoorden (3)

Knippen. Je hoeft niet je wimpers helemaal af te knippen, 1-3 mm is genoeg. Ziet er een tijdje wat vreemd uit, maar als ze weer zijn aangegroeid, zijn ze blijvend langer.

Toegevoegd na 7 minuten:
P.S. Zelf gedaan, jaren geleden. Mijn wimpers raakten de glazen van mijn zonnebril en dat vond ik irritant. Dus ik knipte ca. 2 mm eraf. Dat was even handig, maar uiteindelijk werden ze nog langer. Nu nog steeds zijn er wel eens mensen die denken dat ze nep zijn, vooral als ik mascara heb aangebracht.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ha ha, als ik 3 mm zou afknippen, bleef er al helemaal niets meer over :-)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Haren groeien niet harder door ze af te knippen, wimperharen groeien van binnenuit, dus om ze te laten groeien moet je het ook van binnenuit aanpakken.
Het enige middel dat vrij op de markt is om dat te bereiken, is gezonde gevarieerde voeding.
Er is nog een middel in onderzoek, maar dat is niet bedoeld voor gezonde mensen: bimatoprost
https://www.farmacotherapeutischkompas.nl/bladeren-volgens-boek/preparaatteksten/b/bimatoprost
Wat je wel kunt doen is je wimpers langer laten lijken, dit kan bijvoorbeeld door het gebruik van wonderolie, je brengt dat met behulp van een wattenstaafje aan op de wimpers,
of door het gebruik van een daarvoor bedoelde mascara, of als je het geld ervoor over hebt wimperextensions.
Al deze middelen werken als je als doel hebt je wimpers langer en voller te laten LIJKEN, de groei en volheid bevorderen doen zij niet.
Verwijder je oogmake-up voor het slapen gaan en kom zo min mogelijk aan je wimpers, dat voorkomt het breken van de wimpers.
Zelf gebruik ik altijd Castor olie, werkt prima vooral voor het volume. Ik breng het aan met zo een rond wenkbrauw-kammetje, dan kom je het beste bij alle haartjes! Werkt ook goed voor wenkbrauwen/haar.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De Douglas verkoopt een wimpersserum van ongeveer €18,- als ik me niet vergis en die werkt echt heel goed. Ik heb het afgelopen kerst van mijn moeder gekregen omdat ik de laatste tijd aan mijn wimpers begon te plukken, zelfs zo erg dat ik gewoon echt grote kale plekken had/heb tussen de winpers.

Ik gebruik het nu een paar weken, en soms vergeet ik het een dagje. Maar alle wimpers zijn weer terug, ik kan weer gewoon mascara op doen zonder grote kale ruimtes tussen de wimpers.

Toegevoegd na 3 minuten:
En met alle wimpers terug bedoel ik niet kleine korte stompjes, nee gewoon echt normale mooie lengte.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Graag een merk en bron. Het enige serum dat de wimpers langer doet groeien, dat ik kan vinden bij Douglas kost 115,00 euro.
https://www.douglas.nl/douglas/Verzorging-Gezicht-Wimperverzorging-Fusion-Beauty-Lash-Fusion-Stimulash-Lash-Enhancer_productbrand_3000055634.html?sourceRef=k89EY0z8c&productEntryPoint=
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dit is het product. Ik breng het zelf aan op me wimpers en wenkbrauw met het wimperborsteltje wat er bij zit savonds voor het slapen gaan, en om nog even goed bij de aanzet te komen gebruik ik een klein schuinafgesneden kwastje en die haal ik over het borsteltje van het product zelf. https://m.douglas.nl/douglas/Verzorging-Gezicht-Wimperverzorging-Mavala-Oogverzorging-Double-Lash_productbrand_3000028903.html?sourceRef=Y2i3nagTY
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt, ik heb wat reviews over dit product gelezen en kom daardoor tot de conclusie dat het niet goed werkt als je je wimpers wil laten groeien.
De meeste mensen die erover schrijven geven dat aan. Of het de wimpers voller maakt? Daar zijn de meningen over verdeeld. Het product verzorgd de wimpers wel en is goedkoop voor een serum.
Zeker geen slecht antwoord, maar het voldoet denk ik niet aan de gevraagde werking.
http://wimper-serum.eu/mavala-double-lash-wimperserum.html
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja het is vast niet het beste product wat er is, maar wel het beste kerstcadeautje wat iemand mij had kunnen geven op het moment. Maar inderdaad als je het echt aanbrengt zoals het hoort zal er waarschijnlijk niks gebeuren, daarom besloot ik ook om het op een andere manier te proberen. Als je het gebruikt met de applicator die erbij zit dan komt je ook niet bij de haarwortel in de buurt, het is namelijk gewoon een mascara borstel en dat is altijd lastig om bij de aanzet te krijgen. Ik dip een kwast in het goedje en druk het aan op mijn wimperrand en wiggle een beetje tussen de wimpers door. Daardoor komt er wel product op die plek. Maar als je echt regelmatig je wimpers eruit trekt, blijft niks meer over van je wimpers en dat ik de reden waarom ik het gebruik. Niet om ze langer te maken of voller want dat zou ik zelf niet eens merken net zoals andere er niks van merken. Maar als je opeens van niks naar gewone normale wimperlengte gaat in 2 weken dan is het toch een andere ervaring.