Kan je over groen haar heen verven?

Ik heb een tijdje geleden mijn haar blauw geverfd en het is nu groen geworden en ik wil het nu dus weer bruin verven zodat ik het mooier kan laten uitgroeien, maar ik kan nergens vinden of het kan of niet met bruine verf.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Haar
1.7K
HeerVoldemort
2 jaar geleden
Ik neem aan dat je haar voordat je het blauw maakte, ontkleurd is?
Zo ja, dan kan je er wel bruin overheen zetten, maar dit zal snel verbleken tot een matte rossige tint. Dat komt door het ontbreken van pigment in het ontkleurde haar. Dan zal je dus eerst iets aan dat pigment moeten doen.

Antwoorden (1)

Je kunt dit doen en je haar zal ook bruin kleuren, maar je haar zal een hoogstwaarschijnlijk een groene gloed houden.
Dit komt omdat je voor bruin veel rood pigmenten nodig hebt (groen is het tegenovergestelde en daarvan heb jij nu veel in je haar).
Het beste is daarom om je haar voor te pigmenteren met rood. Je kunt dit doen door voorpigmentatie te kopen of rode verf bij je bruine verf te doen of je haar eerst rood te verven en daarna bruin.
Je haar zal dan een mooie diepe warme bruine kleur krijgen in plaats van grijzige/groenig bruin.

Tip: kijk anders wat filmpjes van bradmondo op youtube.
Succes!