Hoe kan je het best donkerblond haar grijzig kleuren (zonder te verven)?

Hallo, ik heb een vraag over grijs/blond haar. Ik wil graag mijn haar wat 'grijziger' hebben. Ik durf/mag het niet verven, omdat dat slecht is voor mijn haar en ik het elke maand moet bijwerken.
Nou is mijn vraag of jullie een tip hebben? (Ik weet dat je silvershampoo kan gebruiken, maar weet niet zeker of dat werkt). Ik heb donkerblond haar van mijzelf.
Alvast bedankt!

Picture for question
3 jaar geleden
in: Haar
7K
TurfGraver
3 jaar geleden
Ouder worden. :)

Antwoorden (1)

Zilvershampoo kan werken mits je haar niet te donker is. Je kan ook kiezen voor een grijsspoeling. Nadeel hiervan is wel dat het bijvoorbeeld na 6 wasbeurten eruit is.

Over het puntje dat je zegt dat je dat maandelijks bij moet houden, ben ik het niet mee eens. Mijn haar is donkerblond van zichzelf en ik laat het met blonde plukjes lichtermaken. Ik ga ongeveer 2x per jaar naar de kapper om dit opnieuw te laten doen. Als de kleur van jouw haar mooi overloopt naar de "gemaakte" kleur, is elke maand echt heel overbodig.

Wat ik zou aanraden: flink aantal plukken laten blonderen (ik heb meestal 50-60 plukken) en dan bijhouden met zilvershampoo. Als je de zilvershampoo er lang genoeg in laat zitten, wordt het grijs. En anders kun je meteen de eerder genoemde grijsspoeling erin doen (na het blonderen)
3 jaar geleden
VraagAntwoord66
3 jaar geleden
Vanwaar de min?
Junavdz
3 jaar geleden
Oke, heel erg bedankt voor de reactie :)