Kan je droogshampoo gebruiken als je vet haar heb, of moet het een paar dagen van te voren?

Als je met vet haar droogshampoo gebruikt, word het dan minder of kan je het alleen gebruiken zodat je langer je haar niet hoeft te wassen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Haar
2.2K

Antwoorden (2)

Droogshampoo is voor veel mensen heel handig. Als je geen tijd hebt om je haar te wassen kan je het gebruiken
---Strooien op je hoofdhuid tussen je haar dus en niet te weinig, daarna met een handdoek goed wrijven zodat het verdeeld wordt op je hoofd. Vervolgens met een borstel door je haar en je ziet dat je haar weer schoon is. ---

De volgende dag is het vaak ook nog goed, maar daarna of wassen of nog eens droogshampoo gebruiken.

Nee, je haar wordt niet minder vet, het lijkt na gebruik van droogshampoo niet meer vet. Echter je kunt het bv niet langere tijd gebruiken. Het is echt een noodoplossing om te gebruiken zodat je even je haar niet hoeft te wassen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Droogshampoo is een noodoplossing en alleen dan zou je het moeten gebruiken. Jouw haar wordt er echt niet minder vet van....het kan zelfs nog vetter worden!
Het haar heeft nu eenmaal vet (talg) nodig en zou je overmatig veel droogshampoo gebruiken, dan wordt de hoofdhuid te schoon. De talgkliertjes worden hierdoor geactiveerd om juist meer talg aan te maken. Er wordt dus extra talg toegevoegd en deze overproductie maakt het haar dan juist nóg sneller vet!

Door deze shampoo té veel te gebruiken krijg je steeds meer opgestapeld poeder op je hoofdhuid en een droge hoofdhuid wordt jeukerig en kan in roos of schilfertjes resulteren.
Het kan zelfs de poriën van de hoofdhuid vullen en als die verstopt raken krijg je meer kans op puistjes/pukkeltjes of mee-eters óp je hoofdhuid.

Het is echter ideaal als je een keer geen tijd hebt om je haar te wassen en toch netjes en verzorgd voor de dag moet komen. Het werkt namelijk wel effectief in de verwijdering van vet op de hoofdhuid en in het haar.
Het is alleen beter om het alleen als 'noodoplossing' te zien en niet teveel te gebruiken.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ Dit vergat ik in mijn antwoord.
Bij dagenlang gebruik van droogshampoo stapelt het zich op de hoofdhuid en dat ziet er niet uit. Is geen verbetering. Kort gebruik in noodgeval is dus het beste.