hoe krijg je krullig-golvend haar, wat beschadigt is door het het verven van je haar, weer zoals het vroeger was, dik en glanzend golvend haar ?

zon 15 jaar geleden had iemand die ik ken een prachtige bos golvend zwart haar, maar toen heeft ze ooit haar haren geverfd en is toen helemaal beschadigt, uitgedroogd, en is gaan krullen als of als je kroes haren hebt.
maar na het douch met warm water en wat styling-chell krijg ik het wel in model.

nu 15 jaar later heb ik nog steeds niet mijn originele haar bos terug zoals vroeger.

ooit ben ik wel is naar kapper brainwash geweest en toen heeft de haar geknipt, maar ook mijn haren gestyled,
wonder boven wonder heeft ze toen een middel toegevoegd tijdens het fohnen, waar door mijn haren er weer glanzend, verzorgt en de vocht balans was terug der haren!
heeft iemand enig idee hoe ze dit voor elkaar heeft gekregen ?

nu is de vraag,wat heeft ze gebruikt en wat kan ik er zelf tegen doen ?
want de kapster van brainwash ben ik nooit me tegen gekomen...

ik heb zelf al tal van haarserum, conditioners en allerij andere dingen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Haar
1.6K

Antwoorden (1)

Bijna niemands haar is na 15 jaar nog even mooi en makkelijk als daarvoor, je haar veranderd in de loop der tijd wat structuur betreft, maar wordt vaak ook dunner.
Zet de hoop op hetzelfde haar dus opzij en probeer je haar zodanig te verzorgen dat je eruit haalt wat het meest haalbaar is.
Ik denk niet dat je nu kroeshaar hebt, maar dat je haar zodanig beschadigd is, dat er haarbreuk heeft plaatsgevonden. Afgebroken haren kunnen zich alle kanten op frommelen, dat zou jij kunnen zien als een soort van kroes.
Na een warme douche met wat styling gel krijg je het wel in model, maar met warm water je haar wassen is niet aan te raden, het droogt het haar uit, maar maakt je haar ook sneller weer vet. Was je haar met lauw water, hoe je dat doet lees je in de eerste bron.
Je bent eens naar Brain wash geweest en daar heeft een kapster spul in je haar gedaan waar het echt van opknapte, vervolgens kan je de betreffende kapster niet meer vinden. Je hoeft de betreffende kapster ook niet te vinden, want bij Brainwash draait het net als in iedere andere salon om verkoop. Ze krijgen daar allemaal dezelfde producttraining en gebruiken allemaal dezelfde producten, je had het dus aan iedere kapper in die zaak kunnen vragen. Als het al wat langer geleden is dat je daar geweest bent, heeft dat overigens niet meer zoveel zin, omdat ze waarschijnlijk al weer op een andere productlijn zijn overgestapt, maar probeer het wie weet. Hoe ze je haar weer zo mooi heeft gekregen is uit te leggen, net geknipt haar is beter in model te brengen, regelmatig een knipbeurt is aan te raden, om je haar weer in conditie te krijgen, laat je haar eens in laagjes knippen voor een vollere look. Mocht je het product wat de kapster heeft gebruikt niet meer kunnen kopen, stap dan over op John Frieda Frizz ease, kies daarvan de shampoo, de creméspoeling en unwind curls, de laatste is voor het dagelijks modelleren van je haar bedoeld. Dit kun je aanvullen met de serums om je haar extra te verzorgen en een stylingproduct om je haar na het wassen in model te brengen. Was je haar niet vaker dan 1 keer per week en gebruik de producten zuinig.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je haar is waarschijnlijk niet beschadigd door het verven, maar door het ontkleuren voor het verven.