Hoe bouw je het veiligst een tint op in de zonnebank?

Ik ben erg bleek van mezelf en heb last van blauwe kringen onder mijn ogen. Ik heb volgens de zonnebank huidtype 2 dus kan ik prima onder de zonnebank. Nu begon ik voordat de zonnebank dicht ging met 17 minuten onder de lichtste zonnebank alleen na 6 maanden heb ik nog steeds een iets donkere kleur. Toch gaf de man bij de zonnebank aan dat ik er elke week onder moest tot ik mijn kleur/doel heb bereikt. Is dit echt waar moet ik echt elke week onder de zonnebank? Ik ga na corona ook natuurlijke zonnebankcreme gebruiken maar 1x per week eronder lijkt mij eigenlijk onnodig. Ik heb nog steeds een iets donkere kleur van die maanden geleden. Alvast bedankt

2 jaar geleden
in: Huid
1.5K
Amadea
2 jaar geleden
Waarom zou je gebruik maken van een zonnebank als je gratis buiten in de zon kunt zitten?
steid
2 jaar geleden
In Nederland schijnt de zon niet altijd natuurlijk. Ik heb de vorige zomer bijna elke dag in de zon gelegen en niks opgeschoten. 2x in de zonnebank had al meer resultaat. + ik werk op de IC en ik sport 2 uur per dag dus heb ik geen tijd op smiddags te zonnen helaas.

Antwoorden (1)

Zoals jij het omschrijft, lijkt wekelijks kunstmatig zonnen mij overbodig. De opbouw wordt inderdaad minder intens zodra je niet wekelijks gaat, maar je kan ook om de week heus een kleurtje opbouwen. Het is ook belangrijk voor herstel van de huid dat je niet te vaak onder de zonnebank ligt.