Wie heeft er ervaring met zelfbruinene bodylotion/crème en hoe werkt het

Ik heb een lichte plek op mijn armen dat komt door vervellen het vervellen is nu gestopt maar ik heb nog wel lichte plekken op m'n armen en ik wou weten zou ik dat op die plekken kan gebruiken

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je krijgt nooit de goede kleur... Dan heb je bv donkere vlekken op je arm...

Het beste antwoord

Ik gebruikte jaren geleden de zelfbruinende bodylotion van Dove, speciaal voor de lichte huid, ik was daar erg tevreden over, ik smeerde het op mijn gezicht, armen, benen en buik, dat ging goed.
Wat jij wilt is vlekken inkleuren, dat gaat bijna niet met een bodylotion, of welke zelfbruiner dan ook,het is vrijwel onmogelijk precies tot de lijnen te smeren, niet erop en geen millimeter er vanaf, bovendien moeten zelfbruiners gelijkmatig worden uitgesmeerd, op iedere plek even dik, dit is op een klein oppervlak ook niet te doen, wat je beter kunt doen, is met camouflagecreme aan de slag gaan, bijv die van Dermacolor, die is ook watervast, dus daar kun je mee zwemmen, in de regen lopen en je lekker in het zweet dansen.
www.dermapro.nl › Merken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb goede ervaring met de zelfbruinende bodylotion van Nivea. Het is goed spul, maar ik weet niet zeker of het een goed idee is om met die bodylotion de lichte plekken te gaan bijkleuren, waarschijnlijk krijg je dan kleurverschil.

''Omdat dode cellen van je huid afschilferen verdwijnt de ergste verkleuring automatisch na een paar dagen. Na 30 dagen is de kleur volledig verdwenen. Een nadeel van zelfbruiners is de geur die ze afgeven. Zodra het in je huid is opgenomen blijft er een onaangenaam luchtje achter die pas verdwijnt als de kleur verdwenen is. De meeste mensen storen zich echter niet aan deze geur.''
http://www.sochicken.nl/lichaam/zelfbruinende_bodylotions_tips_en_weetjes.html

Stel dat het kleurverschil groot is, dan loop je daar wel een paar dagen mee rond!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb er slechte ervaring mee, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik een goedkope had (van het Kruidvat huismerk.)
Die moet je dus in ieder geval niet nemen, want in plaats van bruin maakt ie je huid gelig, je moet het heel erg nauwkeurig uitsmeren want anders krijg je al gelijk vlekken, en als je een paar dagen even niet smeert, dan ziet het er heel raar uit.. dan gaat het vlekken en dan zie je dat je poriën donkerder zijn dan de rest van de huid.

Hopelijk koop je een goed merk die wel fijn is haha :P