Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Je leest wel eens dat je je huid moet laten rusten. Dus geen make-up. Bedoelen ze dan dat je ook geen creme gebruikt?

Dus helemaal niets op het gezicht?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat dit een meningsvraag is. Er is nl. helemaal geen bewijs dat creme smeren goed zou zijn, maar ook niet dat het slecht zou zijn. Doe lekker wat je fijn vindt. Als je niks smeert, loop je ook geen risico dat je ergens allergisch op reageert. De keerzijde is dat je dan ook niet te veel met zeep moet wassen, omdat het anders droog aan gaat voelen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

je huid geeft zelf wel aan wat het nodig heeft... dus of het gehydrateerd moet worden (door middel van een crème, liefst zo natuurlijk mogelijk dan natuurlijk) maar dit merk je vanzelf wel aan je huid, of deze trekkerig aan voelt of zo, wat wel heel belangrijk is SPF smeren, en dan bedoel ik een goede (zonnebrand) crème speciaal voor je gezicht want de UVA en UVB straling doet natuurlijk niet veel goeds voor je huid en dan kan deze ook niet goed herstellen maar beschadigd deze alleen maar. SPF, dus zonnebrand crème smeren dus!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hydraterende créme's zijn goed voor je gezicht en mogen dus altijd. En natuurlijk créme's met spf kunnen ook altijd, dat is alleen maar beter. :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je huid er onrustig uit ziet, of je moet het gewoon laten rusten je huid, dan wordt bedoeld : helemaal niets smeren, zelfs geen zeep gebruiken, omdat alles een reactie te weeg kan brengen.

dus ook geen dag- of nachtcreme.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, het is niet onrustig, het is dat ik telkens lees dat het goed is. Dus wel creme?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het is wel goed om een verzorgende creme te gebruiken, maar in dat opzicht kan je net zo goed (misschien wel beter?) gewoon nivea gebruiken.
is echt perfecte creme.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb de blauwe hydraterende van de Aldi. Hun spullen worden altijd heel goed getest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dan zou dat goed moeten zijn. :)
Zeker geen make-up. Foundation of zo. Geen agressieve reinigingsproducten. Dus niet scrubben of met een alcohol houdende lotion afnemen.
Als ik een 'rustperiode' inlast voor mijn huid gebruik ik een milde reinigingsmelk. Een milde lotion. En daarna een paar druppels Bio Oil. Dit is absoluut niet te vet en verstopt de poriën niet.
Ik heb een gecombineerde huid van 49 jaar oud. Dus als ik eens schilfers begin te krijgen en te zeer vette plekken (ca. een keer per jaar) volg ik het bovenstaande regime voor ca. een week. Helpt altijd.
Dan ga ik gewoon verder met mijn eigen regime.
Oh ja, altijd make up verwijderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Schilfers én vette plekken? Als in tegelijkertijd?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een gecombineerde huid hebt komt dit inderdaad voor. Helaas....

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding