Waar kan ik Sunblock kopen?

Hallo.. ik zou graag willen weten waar ik Sunblock kon kopen.. Ik heb overal gezocht.. maar als ik het over Sunblock heb denken de meeste aan factor 50.. maar voor zover ik weet zijn factor 50 en Sunblock twee verschillende dingen ..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.2K

Antwoorden (3)

Niet in Nederland in elk geval, want volgens de nederlandse regelgeving blockt geen enkele creme de sun. Spf 50 is sinds ongeveer 4 jaar het hoogste wat verkocht mag worden in NL.
Weet je hoe een zonbeschermingsproduct werkt? Stel je verbrand zonder spf in ongeveer 10 minuten. Met een factor 50 verleng je dat met 50x. Dus naar 500 minuten! Je moet het product echter wel om de 2 uur aanbrengen, maar dan blijf je beschermt zoals de eerste laag die je hebt aangebracht; die 500 minuten gaan niet opnieuw in!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zou je het om de 2 uur moeten aanbrengen als het zolang kan werken? Er is niemand die binnen 4 minuten verbrandt en dan zou het nog 200 min werken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja Pelle, ik heb het ook niet verzonnen. De kwaliteit gaat rap achteruit in het licht van de zon. 200 min is 'nog maar' 3,nogwat uur he, das niet lang. Er zijn mensen die van 9 tot 21 op het strand liggen he!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mriek, als je een sunblock wilt ga je NIET op het strand liggen en zeker geen 12 uur lang, dan blijf je gewoon in de schaduw.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
EN DAAROM BESTAAT HET OOK NIET!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ Pelle, ik vind de toon die je gebruikt in je berichtjes niet echt netjes, begrijp niet waarom je zo fel doet terwijl ik serieus, en met de beste bedoelingen, antwoord geef op een vraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, ik ga gewoon in op je antwoord, je zoekt er veel te veel achter. Ik snap je 2 uurs advies gewoon niet en stel daar vragen over. Hoezo 'daarom bestaat het ook niet' en hoezo 'gaat de kwaliteit rap achteruit in de zon'? Is factor 50 in de zon dan opeens geen factor 50?
anti-zonnebrandcrèmes met 'totale bescherming' heet een sunblock. Dit is verkrijgbaar bij de apotheek. Als je het moet gebruiken om medische redenen zoals bv zonneallergie kun je ook een recept aan je huisarts vragen zodat het vergoed wordt!
Zelf heb ik Contralum Ultra gekregen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sunblock (tot factor 100) is in Nederland is oa verkrijgbaar bij studio Estehetique in Utrecht.
(24u leverbaar-zie link)

Ik koop zelf sunblock bij de apotheek of Kruidvat ivb zonneallergie.
Ik heb ook wel eens sunblock bij de Hema gekocht,volgens mij is het echt bij elke drogisterij en apotheek wel te koop hoor.
Ik heb van de dermatoog ook wel eens speciale zalf gekregen maar sunblock geeft ook genoeg bescherming tegen de zon.
Het verschil met zonnebrandcreme en sunblock is ook dat je niet bruin wordt als je sunblock gebruikt.
De sunblock die ik zelf gebruik zit in een soort stick die je omhoog moet draaien,het is niet vloeibaar zoals een zonnebrandcreme.

Dus gewoon naar de winkel of on-line bestellen,aan jou de keus.