Kan ik mijn hechtpleisters er af halen?

Gisteren middag heb ik een moedervlek van zon halve cetimeter laten verwijderen en nu heb ik witte hechtpleisters gekregen die echt erg (naar mijn mening) storen. Morgenmiddag heb ik een bruiloft en ik vroeg me af of ik deze hechtpleisters en al mag halen.. of zou ik er zelf nieuwe op doen die huidskleur hebben?( zoja, waar te halen?)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
6.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je hebt van je arts te horen gekregen wanneer je hechtpleisters eraf mogen. Haal je ze er eerder af dan loop je het risico op een litteken. En als je dit al storend vind...
Ik zou er gewoon mee rondlopen en dan zal je merken dan anderen er hooguit naar vragen. En dat ze er daarna niet eens meer naar kijken.
Amadea
7 jaar geleden
Wist je toen je die afspraak voor verwijdering maakte nog niet dat je twee dagen daarna naar een bruiloft zou gaan? Je had kunnen verwachten dat het dan nog zichtbaar is....
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je er close up naar gaat kijken (zoals de foto) valt het wel op, anders weinig tot niets. Het is dat JIJ het weet en je denkt dat dat bij anderen meteen in het gezicht springt... is niet zo! Volgens mij maken ze die hechtpleisters expres 'transparant'...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@amadea had verwacht op huidskleur hechtpleisters, daarnaast moest ik OF gisteren, of pas over 2 maanden. @freekfluweel dankjewel maar ik denk dat dit zo op de foto lijkt. Hij is namelijk alles behalve transparant

Antwoorden (1)

Ik weet niet of je hem eraf kan halen, want als je de pleister eraf trekt, kan je misschien je hechting meetrekken. Wat ik zou doen is make-up op de pleister doen zodat het minder opvalt, of er een pleister overheen plakken ;)