Een dermatologisch test kan gedaan worden bij proefdieren of bij mensen. Meestal zal het dus eerst op dieren zijn getest en daarna in een veel later stadium op mensen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat staat er niet op. Je moet het andersom zien: iets is 'dierproefvrij' of 'niet op dieren getest' en dan weet je dat het gegarandeerd niet op dieren is getest. Op een verpakking zullen ze niet zo snel zetten dat het op dieren is getest want dan koopt niemand het ;)

Toegevoegd na 1 minuut:
Oja, wat is dermatologisch getest: Meestal wil dit zeggen dat het betrokken produkt en eventueel de losse bestanddelen zijn getest bij een groep vrijwilligers om te zien of huidirritatie optreedt. Soms zal dat ook betekenen dat er nog onderzoek heeft plaatsgevonden naar de allergene eigenschappen van het artikel of de samenstellende componenten. De vermelding ‘dermatologisch getest’ zegt helemaal niets over de uitkomst van het onderzoek en garandeert dus niet dat bij de gebruiker geen irritatie of sensibilisatie zou kunnen optreden. De verrichte onderzoeken zijn niets anders dan veiligheidsmaatregelen die ook door andere producenten getroffen worden.
http://www.ntvg.nl/publicatie/dermatologisch-getest-kan-het-beter/volledig