Ik ga elke nacht slapen zonder mijn foundation eraf te halen, zou dit dé oorzaak kunnen zijn van mijn acne?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja natuurlijk! Je hele huid verstopt. Je moet altijd je makeup eraf halen, als je je huid goed wilt houden. Waarom houd je je foundation op? Voor als je en knappe man tegenkomt in je dromen?;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@remy; hahaha!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
huh, is het nou wel of niet zo? Want de een zegt nee en de ander ja.
Ik slaap met mijn foundation op omdat ik nooit zin heb om het eraf te halen en meestal gewoon moe ben. En ik gebruik best wel wat...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lizzzy, waarom vind je het antwoord van remy zo grappig:P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ HamKaasTosti, volgens mij bedoelde remy
ach nee ;-) (acne)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gadver...

Het beste antwoord

Ik gebruikte vroeger (in mijn pubertijd) zelf ook foundation en ik ging er net als jij mee slapen. Ik kreeg steeds meer puistjes en ik ging daardoor steeds meer foundation smeren. Op een dag kwam ik op het idee om er maar eens helemaal mee te stoppen. Dit heeft gewerkt, mijn puistjes verdwenen snel en er kwamen ook niet zoveel nieuwe meer bij.
Ik heb dus uit eigen ervaring gemerkt dat je van foundation puistjes krijgt. Dus ook als je ermee slaapt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

De foundation kan je poriën verstoppen. Verstopte poriën zijn een belangrijke oorzaak van puistjes.
Dus ja: dit kan je acne veroorzaken.
Haal het er 's avonds gewoon af, en kijk of het verschil maakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk niet dat het meehelpt. Je houdt je poriën op die manier dicht en om acne tegen te houden of om de hoeveelheid acne zo min mogelijk te houden is het schoonmaken van je gezicht ook heel belangrijk! Nu hou je je poriën namelijk dicht, dat is niet goed.
Maar je hormoonhuishouding en de pubertijd spelen ook een hele grote rol, en daar is niks tegen te doen.
Wel zou je een sterke pil kunnen gaan gebruiken die acne tegen gaat. Maar daar moet je voor naar de dokter omdat het hormoongehalte daarin wel een stuk hoger is.

En bovendien, het is toch ook fijn om met een fris en schoon gezicht te gaan slapen? ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je huid is voorzien van een beschermend laagje dat bestaat uit vocht en vet. Overdag hoopt vuil zich op je gezicht op. Daar kan je huid over het algemeen goed tegen. Maar dan moet je je gezicht voor het slapen gaan wel wassen.
's Nachts werkt je huid namelijk op volle toeren om de schade te herstellen, die overdag is opgelopen door invloeden van buitenaf (zonlicht, airco, verwarming, uitlaatgassen) én van binnenuit (bijvoorbeeld door stress, slechte voeding, nicotine of alcohol).
Je huid kan dus 's nachts haar werk niet doen als die verzorgende nachtcrème eerst door een barrière van vuil moet. Pukkels kunnen ontstaan en de huid kan geïrriteerd raken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja dat is een oorzaak daarvan. de foundation verstopt je poriën en daarom kan je huid niet ademen (frisse lucht) krijgen. ik doe zelf ook altijd foundation op, eerst haalde ik het er ook niet af en zat ik onder de pukkels. Nu haal ik het er savonds af, en ga ik met een doekje over voor acne en ik heb al maanden geen pukkels meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Echte acne is een medische aandoening. Met je foundation op gaan slapen is er niet bevorderlijk voor. Maar niet de oorzaak. Wél raken jje poriën verstopt en dit veroorzaakt wél meeëters en puisten! Dus 's avonds je huid goed reinigen en daarna insmeren met een verzorgende creme naar keuze.
Voor acne moet je, zeker in eerste instantie, je huisarts en/dermatoloog raadplegen.

Toegevoegd na 11 minuten:
en/of