Mijn ombre wordt al na enkele dagen gelig, hoe komt dat?

ombre van donkerbruin naar asblond, maar wordt vrij vlug geel

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Het ontkleuren kan de oorzaak zijn, als je ontkleurd haal je eerst de koele kleuren uit je haar, daarna pas de warme (rood, oranje en geel), als je de ontkleuring te weinig tijd geeft om zijn werk te doen, dan kan het dus gebeuren dat er nog geel in je haar achter blijft. Door dat geel en de langzame slijtage van de asblonde kleur, gaat dat geel door je kleuring schemeren, waardoor je de gele kleur ziet door het asblond heen. Dit kun je opheffen met een zilvershampoo, paars haalt het gele eruit omdat die kleur tegengesteld is aan geel, laat dit niet te lang in je haar zitten, omdat er anders de kans bestaat dat je haar paars wordt. Of nog beter, het geel opheffen met een uitwasbare kleuring in een koele tint. Doe dit niet met een kleuring die 100% dekt, omdat deze vaak een warme gloed achterlaten.
Waarschijnlijk he

Toegevoegd na 7 minuten:
heb je dus de ontkleuring te snel uitgespoeld, bij donkerbruin haar heeft dat vaak langer dan een uur nodig, voordat alle kleur uit je haar is. Het is verstandig, dit soort klusjes in het vervolg over te laten aan een kapper. Tot maximaal 3 tinten is het thuis goed te doen. Ik heb het vermoeden dat jij tot licht- of middelblond bent gegaan, dan spreek je over 4 of 5 tinten, waar een sterke oplossing van waterstofperoxide voor nodig is, waar de thuiskleuringen niet aan voldoen. In dat geval had je in etappes moeten blonderen, waar je haar grote schade mee oploopt.