Blaarwond; wat kan ik het beste doen?

ik heb al een week een wond van een blaar op mijn hiel. Gedeeltelijk is de wond nog vochtig.

Ik wil graag naar buiten vandaag, maar als ik sokken aan trek gaan de pluisjes vast zitten. Dat lijkt me niet bevorderlijk. Als ik een pleister op de wond doe, gaat de pleister plakken. Niet naar buiten gaan is geen optie.

Helpt het om vasaline te gebruiken en dan een pleister op te plakken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (3)

het beste is om het aan de lucht te laten genezen, maar als je er toch iets op wil doen, kun je beter Biogaze erop doen en daar een verbandje om, Biogaze plakt niet aan de wond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat kan geen kwaad hoor, Biogaze helpt ook bij de genezing, www.novumpharma.nl/index.php?id=1118
Ik zou een Compeed blaren verband er op leggen,geneest zeer vlug!

COMPEED® zal op elk moment van de ontwikkelingsstadia na het aanbrengen op de blaar beginnen te werken, echter hoe eerder het wordt aangebracht, hoe sneller de blaar zal herstellen.

COMPEED® Blaarpleisters zijn gemaakt van 'Hydrocolloïd'-materiaal dat blaren effectief behandelt door het wondvocht vast te houden waardoor je het ontstaan van een korstje helpt voorkomen.
fremar
12 jaar geleden
Als je niets anders in huis hebt, kun je dat wel doen.
Maar alleen tijdelijk, alleen zo lang je weg bent.

Maar ga dan even langs de drogist voor steriele gaasjes en een flesje "jodium", Betadine.

Zolang de blaar nog open is, doe je er goed aan om deze gedurende 3 dagen, 1 tot 2 keer per dag te behandelen met Betadine en de pleister te vervangen.
Zo blijft de blaar goed beschermd tegen nieuwe bacteriën.

Je kunt ook speciale blaarpleisters kopen om de blaar te beschermen.

Dus zodra je weer terug bent: pleister verschonen.