Kan het kwaad als je heel veel haar uitkamt?

Ik ben onlangs naar een nieuwe kapper geweest en toen ze m'n haar had gewassen, ging ze het uitkammen. M'n haar gaat echter zo snel in de knoop dat ze er heel wat klitten en naar mijn gevoel ook heel veel haar heeft uitgekamd. Ze was ook nogal ruw, maakt dit iets uit voor m'n haar of groeit het zo weer terug? Zag m'n haar ook in bosjes op de grond liggen.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Haar
2.4K
Z512099
5 jaar geleden
Die nieuwe kapper kun je beter mijden, als ze een conditioner had gebruikt had je geen klitten, ze heeft uw haar letterlijk uitgetrokken.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Nee hoor, elke dag komt er honderden nieuwe haartjes er weer bij sus geen zorgen dat je kaal wordt

Het beste antwoord

Maak je niet druk, maar zoek in het vervolg een andere kapper.
Toen ze het haar gewassen had, had ze het niet meteen moeten uitkammen. Een kapster moet in staat zijn om te beoordelen wat het haar na het wassen nodig heeft: conditioner, maskertje. Indien ze dat gedaan had, was het haar makkelijker uit te kammen. Dan gaat het er nog om waarmee ze moest uitkammen (bijvoorbeeld een grove kam) en de techniek (beginnen bij de punten).
Zij heeft dit allemaal niet gedaan.
Wat is er nu gebeurd? Door het kammen is het haar gaan klitten. Deze klitten heeft ze ruw eruit gekamd. De haren worden dan als het ware afgebroken bij de klit. Deze haren zitten verder nog goed met de wortel vast in het haarzakje. Alleen zijn deze halverwege afgebroken. Al deze haren groeien gewoon weer verder. Alleen zitten er nu tussen de rest van het haar meer afgebroken haren verdeeld. Dat zie je verder niet, omdat haren door de verschillende groeifasen nooit allemaal even lang zijn.
Kortom, laat los, niet meer teruggaan naar deze kapper en jouw haar overleeft deze eenmalige 'aanslag' gewoon.
Ik hoop dat je gerustgesteld bent.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je verliest zowiezo 100 haren per dag , dus nee.