Tot hoe laag kan een haartransplantatie zijn?

Hoe laag kunnen dokters een haartransplantatie zetten dus wat is de minimale afstand tussen de wenkbrauwen en haarlijn. Ik vraag me dat af want je hebt natuurlijk mensen met een relatief hoog voorhoofd waarbij een haarlijn dan denk ik hoger moet liggen dan bij iemand die dat niet heeft. Als ik mijn wenkbrauwen optrek zit er nog heel veel ruimte tussen mijn haarlijn en rimpels. Weet iemand het antwoord alvast bedankt!

2 jaar geleden
in: Haar
3.5K

Antwoorden (1)

Een ideale haarlijn komt voor vrouwen op 5 tot 6,5 centimeter boven de wenkbrauwen. Bij mannen ligt de haarlijn gemiddeld hoger: 6 tot 8 centimeter. Mannen bij wie de haarlijn te veel verlaagd wordt kunnen daar vrouwelijker door gaan uitzien.(Dit wordt daarom soms toegepast bij een man die omgebouwd is tot vrouw). En leeftijd doet er ook toe, want de haarlijn van een 20-jarige misstaat bij een 40-jarige man.
2 jaar geleden
steid
2 jaar geleden
Waarom zou je er vrouwelijker uit gaan zien met een lagere haarlijn? Bij mij ligt die inderdaad tussen de 6-8 cm boven mijn wenkbrauwen. Maar de afstand tussen mijn wenkbrauwen en haarlijn is optisch niet mooi vergeleken met de afstand tussen mijn neus-ogen-mond als u dat begrijpt. Het lijkt ook alsof ik een groot voorhoofd heb terwijl het eigenlijk mijn haarlijn is.
Amadea
2 jaar geleden
Dat kun je verbeteren door een lok over je voorhoofd te laten groeien terwijl je de zijkanten kort laat knippen.