Waarom wordt mijn haar snel blond na grijs maken van mijn haar (na enkele wasbeurten)?

Mijn haar krijgt na enkele wasbeurten een blonde gloed en wat eerst heel erg grijs was, wordt daarna weer blond. Ben naar verscheidene kappers al geweest.

Ik gebruik conditioner en zilvershampoo. De haarkleur gaat echt van grijs naar blond met 2 a 3 spoelbeurten is de hele grijze kleur er al bijna uit. Hoe kan dit?

3 jaar geleden
in: Haar
1.9K
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Ik laat mijn haren grijs maken bij kapper kinki. Ik ben in februari voor het laatst geweest. En ik word niet blond. Ok ik heb nu een enorme uitgroei natuurlijk. Maar het grijs, is nog steeds grijs. Ik zit daar dan ook uren voor een behandeling. Want er moet eerst ontkleurd / geblondeerd worden. En daarna gaat pas de verf erin.

Antwoorden (1)

Als je haar vantevoren niet goed is ontkleurd, zal de grijze verf niet of nauwelijks hechten, waardoor je meer een spoeling hebt gehad dan een echte verfbeurt. Als ik jouw verhaal zo lees, is je haar vantevoren niet ontkleurd (dan is het namelijk niet blond, maar geel).