Hoe kan je het best rossig haar verven?

Mijn puberende zoon wil graag zijn rossige haar verven zodat het minder opvalt. Ik hoor vaak dat het moeilijk is om rossige haarkleuren te verven. Op basis van de foto welke haarkleur kan zijn rossigheid minder maker zonder dat het heel erg opvalt? Ik heb hem al vaak gezegd dat het niet hoeft, maar hij wil het heel graag. Help deze moeder zijn zoon helpen.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Haar
4.6K

Antwoorden (2)

Rood haar is het moeilijkst te verven, omdat pheomelanine een standvastig pigment is. Je moet het eerst bleken / blonderen voordat je het in een andere kleur kunt verven. Maar bleken is slecht voor het haar. Je kunt dat beter door een kapper laten doen dan het zelf proberen.

Vermoedelijk past kastanjebruin daana het best als niét opvallende kleur.
3 jaar geleden
Abcde
3 jaar geleden
Lijkt me ook een klusje voor de kapper. Ik denk alleen dat kastanjebruin geen goede keuze is omdat deze ook rood is en donker is. Ik heb zelf kastanjebruin gehad en dat zag er onnatuurlijk uit, wat een jonge knul natuurlijk helemaal niet wil.
Voor zover ik weet is rood lastig om te verven, en dan bedoel ik verven IN de kleur rood. Maar dat is niet wat je wilt, dus niet van belang.

Lichter maken is wel lastig, omdat rood een moeilijk hardnekkig pigment heeft en al snel doorslaat naar oranje.
Wil je het lichter, ga naar de kapper.

Donkerder maken? Geen probleem. Zoek een kleurtje uit bij de kruidvat en smeren maar. Mogelijk valt het iets donkerder uit dan verwacht. Eigenlijk nooit lichter.

Doe het wanneer hij een paar dagen vrij is want soms komt er wat verf op de huid en dit krijg je niet altijd makkelijk weg.

Wenkbrauwen kan je ook mee verven, al staat op de verpakking van niet. Neem een wattenstaafje en smeer de Wenkbrauwen ook in met de verf, na 10 minuten kan je dit al uitspoelen.

Doe je de Wenkbrauwen niet, dan staat dit raar.
3 jaar geleden
Abcde
3 jaar geleden
Zou het niet de bedoeling zijn dat het haar niet lichter of donkerder wordt? Ik denk dat dat de bedoeling is maar dat de kleur alleen niet meer rossig is. Dat is een klusje voor de kapper.
In dat geval is hoef je de wenkbrauwen ook niet te verven.
Raar advies trouwens, als op de gebruiksaanwijzing staat je wenkbrauwen niet met deze verf te verven dat tegen te spreken. Er zal een goede reden zijn dit te vermelden.
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Ik weet niet of het donkerder of lichter moet, ga ik niet naar raden, is niet vermeld in de vraag. Waarom er in de beschrijving staat: "niet de wenkbrauwen kleuren"
Omdat er dan van die mafkezen zijn die met hun gehandschoende handen een hele klodder over hun wenkbrauwen smeren en het half in hun ogen krijgen. Als je het dunnetjes doet, met een wattenstaafje is er niets aan de hand. Ik heb zelf ooit wenkbrauwen verf gekocht, ingrediënten zijn exact hetzelfde als van een pakje haarverf.
Abcde
3 jaar geleden
In de vraag staat: Zonder dat het erg opvalt. Het valt naar mijn gevoel het minste op als je de kleur niet donkerder of lichter maakt.
Over het wenkbrauwen verven met haarverf lees ik in meerdere artikelen dat dat allergische reacties kan veroorzaken, zoals hier
https://www.alternatieva.com/vakblad/schoonheidsverzorging/alles-wat-je-moet-weten-over-wenkbrauwen-verven/
HeerVoldemort
3 jaar geleden
In meerdere artikelen staat ook dat haarverf zelf een allergische reactie kan veroorzaken. Ik zei al dat in speciale wenkbrauwen verf dezelfde ingrediënten zitten. De een kan er tegen de ander niet.
Daarom staat er in de handleiding van haarverf ook dat je eerst een test moet doen aan de binnenkant van je elleboog 48 uur voor het verven. De keuze van de kleur is nog steeds niet genoemd in de vraag. Jouw mening, mijn mening doen niet ter zake. Donkerder lichter, andere kleur, het staat allemaal anders en valt dus sowieso op...vooral als je de wenkbrauwen niet doet overigens.
Abcde
3 jaar geleden
Jammer dat Janinevraagthet niet reageert en duidelijk maakt wat de bedoeling is.
Je kan gelijk hebben dat haarverf en wenkbrauwverf uit dezelfde ingrediënten bestaan dat heb ik niet gevonden in de artikelen die ik gelezen heb. Dezelfde ingrediënten hoeven ook niets te zeggen, de doseringen spelen misschien ook een rol. Wat ik wel gevonden heb is het volgende
https://waarzitwatin.nl/producten/haarverf
Ook hier wordt aangegeven dat haarverf niet geschikt is voor de wenkbrauwen. Wat jouw verhaal over het verven van de wenkbrauwen bij mij nog steeds niet als correct doet overkomen.
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Ik weet niet wat ik er verder nog op moet zeggen.
Abcde
3 jaar geleden
Bedankt voor je reacties op mijn reacties HeerVoldemort. Ik denk dat de combinatie van de gegeven antwoorden en reacties Janinevraagthet op weg heeft geholpen. Deskundige hulp van een kapper is hier naar mijn idee geen overbodige luxe als de zoon dit door wil zetten. De zoon is op een kwetsbare leeftijd waar je geen foute adviezen aan wil geven.