Hoe komt het dat mijn kapsel anders zit in het buitenland?

Ik ga geregeld naar het buitenland, vooral binnen Europa: Spanje, Griekenland zijn favoriet. Nu valt het volgende op: ik heb krullend haar. In Nederland zijn mijn krullen nogal slap en zacht na het wassen. Wanneer ik onder de douche ben geweest in eerder genoemde landen en dezelfde producten gebruik als thuis (shampoo, versteviging) merk ik een gigantisch verschil! Mijn krullen zijn daar altijd veel steviger en stugger. Kan iemand mij vertellen hoe dit komt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Haar
8.1K

Antwoorden (4)

Griekenland en Spanje, als je daar naar het strand gaat, krijg je ongewild zout uit de zee in je haar, waardoor het stugger wordt. Waardoor het ook steviger lijkt te worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! Dat zou me ook heel aannemelijk lijken, wanneer ik altijd aan het strand zou zijn (geweest), maar dat is dus niet het geval. Ook bij bestemmingen niet aan de kust, merk ik een groot verschil.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook door de zon wordt je haar droger en daardoor stugger.
Het ligt ook aan de samenstelling van het leidingwater. Daar wil in het buitenland nog wel eens meer kalk in zitten waardoor je haar bijvoorbeeld wat slapper gaat hangen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat licht aan het chloorgehalte in het water, daardoor wordt je haar stugger.
Door hetzelfde chloor wordt er doorgaans altijd af te raden om water ui te kraan te drinken, iets wat wij in Nederland gewend zijn.
9 jaar geleden
Het ligt inderdaad aan de hardheid en samenstelling van het water. Soms kan er zelfs al verschil zijn of je je haar wast in Scheveningen of in Zwolle. Ook is de temperatuur en luchtvochtigheid gehalte bepalen voor je krullen. Als krullen kurkdroog zijn gaat het pluizen bijvoorbeeld.