werkt uierzalf goed op je littekens een beetje te late verdwijnen of vaseline ?

Wat zal ik het liefst gebruiken voor mijn littekens weg tedoen, welke helpt het meest,
Uierzalf
of
vaseline?

of zijn er betere producten

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9K
Amadea
10 jaar geleden
Dat kan alleen operatief, als het oude littekens zijn (wat ik uit jouw vorige vraag begrijp). Smeren heeft geen zin meer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bio oil al geprobeerd?
Of littekens zalf ? Je kunt altijd ook scarban proberen maar dit gaat via je huisarts.
Kijk maar of je er wat mee kan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij verse littekens schijnt zalf met vitamine E goed te helpen.

Antwoorden (4)

Geen van beide helpt tegen littekens. Vitamine E olie kan soms een beetje helpen om het te verminderen, maar ze gaan nooit weg.
Ritsuka
10 jaar geleden
Als je direct na het dichtgaan van de wond, waar het litteken door is ontstaan, met een olie of vette creme/zalf de huid masseert, dan heb je een grotere kans dat een litteken geheel of gedeeltelijk voorkomen wordt. Dit omdat door masseren de doorbloeding verbeterd, wat de huid doet herstellen. Of je daarvoor uierzalf, vaseline of iets anders vet gebruikt maakt geen verschil.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Probeer eens Bio-oil of Arganolie. Vaseline of uierzalf zal niet helpen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kokosolie heeft een fijne helende werking en is erg zuinig in gebruik. Ik heb er mijn littekens (die enorm lijken op brandwonden) flink me kunnen reduceren.