Waarom worden oldtimer mercedessen vooral uit zuidfrankrijk ingevoerd?
Ik en op zoek naar een oldtimer mercedes maar steeds zie ik dat ze vooral uit zuidduitsland( erg begrijpelijk) maar ook zuidfrankrijk, waarom juist daarvandaan?
GoeieVraag is onderdeel van Startpagina. Startpagina geeft al meer dan 20 jaar een overzicht van handmatig geselecteerde links van relevante en betrouwbare Nederlandse websites.
Startpagina is dé (op)startpagina om je zoektocht op internet te beginnen.
Op zoek naar meer informatie over een specifiek onderwerp? Neem een kijkje op de themapagina's van Startpagina.
GoeieVraag is onderdeel van Startpagina. Startpagina geeft al meer dan 20 jaar een overzicht van handmatig geselecteerde links van relevante en betrouwbare Nederlandse websites.Startpagina is dé (op)startpagina om je zoektocht op internet te beginnen.Op zoek naar meer informatie over een specifiek onderwerp? Neem een kijkje op de themapagina's van Startpagina.
Op deze pagina vind je alle vragen in de categorie Auto's. Vragen over boten, brom- en snorfietsen, fietsen, motorfietsen, openbaar vervoer, post en pakketten, vliegtuigen en vrachtwagens en transport vind je in één van de gerelateerde subcategorieën.
Ik en op zoek naar een oldtimer mercedes maar steeds zie ik dat ze vooral uit zuidduitsland( erg begrijpelijk) maar ook zuidfrankrijk, waarom juist daarvandaan?
Voor mijn nieuwe auto heb ik winterbanden gekocht. Die moet ik eerst inrijden: gedurende de eerste 500 km hebben ze nog niet de maximale grip, en dus niet de maximale remvertraging.
Wat gebeurt er met de banden tijdens het inrijden? Anders gezegd: wat is het verschil tussen wel en niet ingereden banden?
Extra vraag: waarom maakt de fabrikant het rubber niet al meteen zo, dat het ingereden is? 500 km laten draaien op een machine moet te doen zijn, en misschien, als het alleen om de oppervlaktestructuur gaat, kan de fabrikant de "ingereden" structuur meteen al aanbrengen.
Wie kan mij dit uitleggen?
Het doel achter de kilometerheffing is om het fileprobleem op te lossen. Mensen moeten nog steeds op dezelfde tijd op hun werk zijn, dus de auto wordt nog steeds gebruikt, of het nou duurder wordt of niet omdat het alternatief niet goed genoeg is.
Is het dan geen beter idee om het openbaar vervoer in Nederland te verbeteren?
Mijn situatie: Met de auto doe ik er 30 minuten over (7:30 beginnen), als ik met het openbaar vervoer ga, doe ik daar 3(!) keer zo lang over en moet ik dus om 6:00 uur van huis weg. Het is ook niet zo dat ik "in the middle of nowhere" woon. Ik woon in Den Haag en werk in Rotterdam Zuid.
Heeft die kilometerheffing dan wel zin om mensen "uit de auto te krijgen" of is het gewoon weer een manier om meer geld te kloppen uit de mensen die "afhankelijk" zijn van het gebruik van een auto?
GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing