als je snel misselijk word in de auto, word je dat dan ook als je zelf rijd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1.2K

Antwoorden (12)

Heb ik niet. Ik word wel vaak misselijk wanneer een ander rijd, maar niet wanneer ik zelf achter het stuur zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt van de persoon zelf af.
Als die gevoellig daarvoor is.
Dan kan het best dat die misselijk wordt ook als die zelf rijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt omdat je niet beseft dat je rijdt, maar dat je gereden wordt...

Kijk maar zelf even of het klopt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De wagenziekte wordt voornamelijk veroorzaakt doordat het evenwichtsoorgaan en de visuele waarneming niet met elkaar in overeenstemming zijn. Anders gezegd: als je in de auto zit en je kijkt naar beneden, of in ieder geval niet naar buiten/naar voren, dan zijn de bewegingen die je waarneemt met je evenwichtsoorgaan altijd een beetje onverwacht.

Dat verandert aanmerkelijk als je zelf rijdt: dan ben je actief bezig met de beweging van de auto, en dan is dat effect van 'verrassende beweging) er niet. Dat betekent niet voor 100% van de personen dat ze ook helemaal van de misselijkheid af zijn, maar wel voor 99%
itsme
14 jaar geleden
Nee,alleen als je een passagier bent,er zijn wel enkele hulpmiddelen bijv.op de achterbank in het midden gaan zitten,en alleen naar voren kijken,of een rubberen strip aan de achterkant van de auto die contact maakt met de grond,en bij een dochter hielp het als ze een watje in haar oren deed,raar maar waar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou kunnen maar over het algemeen niet. Ik niet tenminste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je er naast zit of achterin, ben je niet geconcentreerd en kan best zijn dat het dan anders zal zijn. Maar het heeft vaak te maken met het evenwichtsorgaan.

Er zijn wel vaak tabletjes voor maar helpen niet altijd. Wij hebben wel eens kinderen in de auto die misselijk zijn en prop daar altijd een watje in 1 oor, en vaak help dit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die tabletjes ja, ook al eens geprobeert tegen zee ziekte waar ik zelf ook snel last van heb, maar dan krijg ik er nog last van de zee ziekte wanneer ik allang weer op het vaste land zit en het tabletje uitgewerkt is. Hoe dat kan weet ik niet. Ik zal wel raar in elkaar zitten ;-)
+je voor je antwoord Lora!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is herkenbaar die deining blijft lang in je hoofd zitten. Zelfde als heel achter elkaar in een achtbaan zitten. Heb je al eens een watje geprobeerd. Had al weer royaal plusjes uitgedeeld op deze vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat ik dat inderdaad ga proberen de volgende keer. Maar ik ben niet gek op bootreizen dus dat zal wel weer even duren. Maar ik zit dus blijkbaar toch niet zo raar in elkaar, gelukkig dat Goeie vraag er is ;-)
Meestal wordt je misselijk als je niet naar buiten kijkt, maar bijvoorbeeld een tijdschrift leest. Als je zelf rijdt zul je hier weinig last van hebben! ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, want daar voer je zelf de handelingen uit en kan je evenwicht orgaan beter reageren op de wijzigingen in het rij patroon. Ook op de bijrijdersstoel heb je om dezelfde reden minder last. Je kunt beter anticiperen.
Achterin heb je geen zicht op de weg en heb je de klachten volop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen. Je weet als je zelf rijd wat er gaat gebeuren. Als jij de bijrijder bent en de bestuurde gaat opeens naar rechts ben je er niet op voorbereid. Wanneer je zelf stuurt weet je wat er gaat gebeuren en ben je er op voorbereid en stel je er op in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan zeker wel. Zeker wanneer je erg snel misselijk wordt. Ik word al misselijk van 3d films in de bioscoop (is een vorm van reisziekte).

Wanneer ik zelf rij heb ik _meestal_ geen last van wagenziekte. Maar wanneer ik over slechte wegen rij, kinderkopjes, veel drempels, bergen, haarspeldbochten enz kun je me binnen 5 minuten opvegen. Dit is ook wanneer ik zelf rij!

Het meest ziek wordt je namelijk van de onverwachte bewegingen, en die kunnen ook voorkomen (weliswaar minder) wanneer je zelf achter het stuur zit.

Het enige wat hier voor mij bij helpt zijn reisziekte pilletjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb nu een franse wagen suv en wordt zelfs misselijk als ik zelf rij. Rij ik in een sportieve strak geveerde auto dan totaal niet.