Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom worden oldtimer mercedessen vooral uit zuidfrankrijk ingevoerd?

Ik en op zoek naar een oldtimer mercedes maar steeds zie ik dat ze vooral uit zuidduitsland( erg begrijpelijk) maar ook zuidfrankrijk, waarom juist daarvandaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
851

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Dit zal aan het klimaat liggen. oldtimers vergaan nou eenmaal gedurende hun leven sneller als ze in een winters gebied zijn waar ze aan ijs en zout blootgesteld worden. Bij hoge dichtheden (Lees Duitsland) blijven er wat over. Maar ook bij droge warme regionen is de overlevingskans hoog en dan krijg je meer oldtimers.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Bij mij, in het uiterste zuiden, roest een auto niet, maar valt de verf binnen een jaar van de ramen en de deuren vanwege uitdroging en uv.

Cruyff zei het al: ieder nadeel hep zijn voordeel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zoekt iets leuks in Zuid Frankrijk, Duitsland...? Je gaat dure Euro's betalen voor 'n roestvrij Europees automobiel? Kijk eens op Internet bij 'California import', zelfde condities, de mooiste exoten tegen (lage) dollarprijzen!

Succes, 't is een mooi avontuur....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij zijn dagelijks met auto's importeren bezig, maar hebben er nog nooit één uit Frankrijk gehaald!
Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland zijn aanraders, meestal goed onderhouden, en full option!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij komen er niet zo heel erg veel uit Frankrijk. Vaak zijn "Franse" auto's verwaarloosd en niet geheel origineel. Goede oude auto's komen toch vaak uit Zwitserland tegenwoordig. Wel leuk die gele koplampen in die oude "Franse" Mercedessen.
Ik zoek / koop ook auto's uit het buitenland, maar dan Italiaanse (aparte) sportwagens. En die zijn er inderdaad wel meer aan de Franse kust te vinden (de eigenaar dan, de auto staat heel vaak ergens in het binnenland of Parijs ergens in een schuur of garage) dan in Duitsland waar ze de prijzen heel goed kennen. In Frankrijk heb je regelmatig een buitenkansje (met werk, dat dan weer wel).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding