Wat is officieel "het aanzicht", dus de voorkant van de flat?

aan de ene kant de voordeur, met bijbehorend officieel adres, en een toegang waarvoor je een sleutel nodig hebt.
aan de andere kant de openbare ingang, en ook de balkons.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

ook dat is aan regeltjes gebonden. zelfs hoe oud een gebouw is speelt mee. maar regels zijn er gemaakt,om er op een legale manier tussen door te glippen.

Ze bedoelen hoe de flat er uitziet van buiten af. Niet speciaal een bepaalde zijde van een gebouw. Er is geen officieel aanzicht.

Het ligt eraan welk aanzicht bedoeld wordt: Het vooraanzicht, zijaanzicht over achteraanzicht? Zolang dat er niet bijstaat, zat het om het totaalplaatje gaan: Dus het totale aanzicht.

Mijn dochter woont in appartementencomplex wat erg aan de beschrijving voldoet. De voorkant lijkt daar ook de achterkant, maar daar waar de huisnummers zitten, is de voorkant.

Als flatbewoner lijkt het mij duidelijk,dat waar de hoofdingang is, de brievenbussen (aan de buitenkant ) zijn en de huisnummering is, dat dat de voorkant is.

Wat ik er ooit over gehoord heb, is dat het aan de openbare weg gelegen gedeelte het aangezicht van de woning betreft. Daar waar het passerend verkeer langs komt, het gevelaanzicht wat elke passant ziet. Dat is ook de reden waarom je in veel gemeenten wel een vergunning krijgt voor een dakkapel aan de achterkant van een woning, maar niet aan de voorkant. (Dit kan overal anders zijn natuurlijk). Of dat er aan de voorzijde van rijtjeshuizen niet een stuk mag worden aangebouwd, maar aan de achterkant of zijkant (bij de hoekhuizen) wel. Dus over het algemeen wordt daar de 'beste kant' mee bedoeld waar vaak ook de ingang van het pand is. Vaak ook aan de straatkant gelegen. Maar nogmaals, kan verschillen per gemeente wat de regeltjes zijn. Toegevoegd na 2 minuten: En natuurlijk ook per pand.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100