Draadalgen horen in de natuur, het zijn de eerste zuurstofplanten die in het voorjaar gaan groeien. Ze zorgen voor een goede waterkwaliteit voor het komende seisoen. Maar blijven de algen doorgroeien en zijn ze er in mei nog steeds, dan is de kans groot dat er te veel fosfaten in het water zitten. Meestal gaat dit probleem samen met een te lage hardheid en een te hoge zuurgraad..Beginnen met water te laten testen, zorg voor niet te veel modder, niet te veel vissen voeren en voldoende echte zuurstofplanten. Het ontstaan van deze algen kan nog veel andere oorzaken hebben, b.v. ook een nieuwe vijver heeft meestal draadalgen in de eerste 3 jaar. maar ook dan altijd water testen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wellicht hebt u hier wat aan?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met waterplanten (zuurstofplanten) kun je het beperken, voor de rest gewoon met de hand verwijderen.