Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik moet ca 100 stukjes pvc pijp maken van 20 cm. hoe kan ik het snelst en recht afkorten. kan dit met een afkortzaag voor hout?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja dat kan wel als je er maar een zaagblad in zet met fijne tanden.Vroeger vaakgenoeg gedaan.Grove tanden slaan het kapot.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Ik heb er een blad bij waar de tanden staan zoals bij een gewone houtzaag. Dat lijkt me hiervoor ideaal.
Maar een standaard fijn blad lukt vast ook.

Andere antwoorden (5)

Ja dat kan, nog mooier is een pijpsnijijzer
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het pijpsnij-ijzer is inderdaad een mooie snelle manier, ik moest voor een theatervoorstelling een stuk of 50 elektrische kaarsen uit PVC-pijp maken, ging op die manier reuze snel en netjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Voor kleine diameters kan dat prima en het wordt een stuk mooier met minder troep.
Ik zat eigenlijk aan afvoerpijp te denken, dan wordt het toch zagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja idd dan zou ik een grote beugel ijzerzaag nemen, met een bot mes de randen afschrapen. Succes
dit gaat het mooiste met een verstekbak. dan kan je ook gelijk een aanslag van 20 cm maken en hoef je ze niet allemaal apart uit te meten. je zal wel een hele fijne zaag moeten gebruiken, anders een ijzerzaag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou even langs een bouwmarkt oid gaan. Eerst even alles goed afmeten en daar vragen of je het even mag doen of dat ze het voor je doen.
Als je het snel wil doen tenminste
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afzagen kan inderdaad het beste als je een zaag hebt met een wat fijnere vertanding. Maar gebruik nooit een ijzerzaag! Omdat het pvc warm wordt tijdens het zagen verstoppen de tandjes van je zaag, waardoor deze zeer snel bot gaat worden!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja met een fijn zaagblad op de machine kan het, maar ik deed het met een slijpschijf (steekschijf) op de tafelzaagmachine en dat werkte zeer goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding