ik moet ca 100 stukjes pvc pijp maken van 20 cm. hoe kan ik het snelst en recht afkorten. kan dit met een afkortzaag voor hout?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja dat kan wel als je er maar een zaagblad in zet met fijne tanden.Vroeger vaakgenoeg gedaan.Grove tanden slaan het kapot.

Ja dat kan, nog mooier is een pijpsnijijzer

dit gaat het mooiste met een verstekbak. dan kan je ook gelijk een aanslag van 20 cm maken en hoef je ze niet allemaal apart uit te meten. je zal wel een hele fijne zaag moeten gebruiken, anders een ijzerzaag.

Ik zou even langs een bouwmarkt oid gaan. Eerst even alles goed afmeten en daar vragen of je het even mag doen of dat ze het voor je doen. Als je het snel wil doen tenminste

Afzagen kan inderdaad het beste als je een zaag hebt met een wat fijnere vertanding. Maar gebruik nooit een ijzerzaag! Omdat het pvc warm wordt tijdens het zagen verstoppen de tandjes van je zaag, waardoor deze zeer snel bot gaat worden!

Ja met een fijn zaagblad op de machine kan het, maar ik deed het met een slijpschijf (steekschijf) op de tafelzaagmachine en dat werkte zeer goed.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100