Bestaat er een haaknaald met scherpe punt, om door stof/leer heen te kunnen steken?

nav ideetje om sloffen te haken op zolen van stevig materiaal.

Vooralsnog lijkt beste oplossing om gewoon met een naald & festonneren oid een start te maken, maar misschien bestaat een scherp-puntige haaknaald ook al wel?

Toegevoegd na 1 dag:
Het lastige met deze vraag is dat het antwoord natuurlijk altijd Nee is, tenzij er iemand is die zo'n haaknaald heeft gevonden. Ik verwacht eigenlijk niet dat ie bestaat, zou commercieel ook niet interessant zijn. En harpoenen bestaan al maar daar kan je niet mee haken.

Bedankt voor de tips mbt gaatjes maken maar daar gaat het me dus niet om, ik sluit de vraag weer. Mocht iemand deze vraag in het archief tegenkomen EN weet hebben van zo'n naald dan ben ik vast nog steeds benieuwd!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mijn oma had al scherpe haaknaalden om dekens om te haken dus ze bestaan.ik heb er nog eentje uit haar erfenis.
Nu nog vinden waar ze te koop zijn.

Antwoorden (2)

Nee dat bestaat niet.
Kun je niet eerst gaatjes maken in het leer waar de haaknaald doorheen kan?
(Met een gaatjestang of een hete gemaakte naald)

Ook kun je eerst de sloffen maken en ze later op de zool naaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou een stukje haken zodat je weet waar je ongeveer de gaatjes moet hebben in de zolen, en dan met een priem de gaatjes maken in die zolen zodat je daar aan vast kunt haken. Met een priem krijg je in elk geval goede gaatjes zonder dat je vingers of het materiaal aan gort gaan.
Succes!