Kan ik iets met en hoekloos huurfles?

Hallo,

Ik heb een lasapparaat gekocht waar een gasfles bij zat, maar dit blijkt een huurfles?? te zijn.
Nu vind ik het raar dat iemand de fles weg doet omdat zijn contract toch nog doorloopt? Kan ik niets met de fles dan hem inruilen zonder dat ik er iets voor terug krijg? vind het een beetje een raar systeem.

In de hals staat Hoek loos geslagen.

Toegevoegd na 20 minuten:
Foto's toegevoegd

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarschijnlijk is het een ruilfles en geen huurfles met een contract daar aan vast en zit er geen statiegeld op. Ben je toch goedkoper uit als je hem laat bijvullen als dat gaat bij jouw in de buurt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoek Loos heeft sinds 2007 een andere naam:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Linde_Gas_Benelux http://www.laskar.nl/nieuws.php?pagina_id=9&newsId=30
"Maatschappij gasflessen mogen niet in het ruilsysteem:"
Het jaar van keuring en herheuring e.d. is belangrijk. (weet niet precies hoe dat werkt, ik zou er mee langs een bedrijf gaan die flessen vult en omruilt)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
(je foto is niet zichtbaar)

Antwoorden (1)

Hoek Loos heet tegenwoordig Linde Gas en verhuurt nog altijd gasflessen. In principe worden de cilinders nooit je eigendom, dus dikke kans dat de vorige eigenaar misschien nog steeds betaalt voor een huurcontract ?
Ik kan in eerste instantie niets vinden over het vrijgegeven zijn / waardeloos geworden / verkocht zijn van gassen met de oude bedrijfsnaam.

Ik zou even contact opnemen met zowel de vorige eigenaar - die zich dat misschien niet gerealiseerd heeft OF de fles op een gegeven moment gewoon gekocht heeft- en met het bedrijf om te zien of je dat contract wellicht kunt overnemen of er zelf een moet afsluiten.