Waarom loopt de spoelbak in mijn boot niet leeg?

Ik heb een IKEA spoelbak geïnstalleerd in mijn boot. De afvoer naar buiten zit niet verstopt. Toch blijft het water in de spoelbak ongeveer een halve meter boven het watetpeil staan. Ook de spoelbak is niet verstopt, het water loopt weg van zodra ik de afvoerbuis los koppel.

10 maanden geleden
1.1K
TurfGraver
10 maanden geleden
Uitgang afvoer onder water niveau?
Vortexxx
10 maanden geleden
Afvoeren van een boot moeten altijd worden weggepompt met een sump.
Goeievraagstell
10 maanden geleden
TurfGraver: ja, 10 cm ongeveer onder waterniveau
Goeievraagstell
10 maanden geleden
Vortexxx, wat is een sump?
Vortexxx
10 maanden geleden
"Vortexxx, wat is een sump?"
Een dompelpomp of bilge-pump. Het water zal nooit uit zichzelf zonder pomp laten afvoeren door zwaartekracht o.i.d.
TurfGraver
10 maanden geleden
Wat gebeurt er als je vaart?
Mogelijk is de valddruk niet groot genoeg en dat bij varen je dankzij de venturi effect het wel doorloopt.

Geef als eerste antwoord