Welke specie kopen om muurtje te maken van trommelsteentjes

Moet een laag muurtje maken om hoogteverschil op te lossen in de tuin, heb nog veel trommelsteenjes liggen en wil die daarvoor gebruiken, welke specie kan ik hiervoor gebruiken?

Kan dat normale specie zijn? Ik wil eigenlijk geen grijze voeg, maar een lichtere kleur voeg.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Met kant en klare metselspecie gaat dat prima, echter trommelsteentjes zijn van beton en dat is moeilijker te metselen dan metselstenen.
Ze nemen minder water op en bij iets te natte specie, zakken de voegen er uit door het gewicht van de stenen, dus nooit meer dan drie laagjes per dag metselen.
Ook heel goed na een halve dag de specie van de betonsteentjes afwassen, later krijg je dat er nooit meer af.
En nooit met regen aan de slag, dan wordt het een zooitje.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik vergeet wat over die voegen, in de metselspecie, zit kalk en die geeft al een lichte voeg.( Bijna wit)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Metselen schijnt nog wel eens tegen te vallen maar ze zijn prima te lijmen met Redsun steenlijm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Giweda, bedankt voor je reactie.
Nog een vraag, kan je deze lijm ook als voeg gebruiken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal wel kunnen maar is niet nodig en misschien minder mooi, zonder voegen is natuurlijker. Zie bijgaand artikel. Bouwen zonder metselen
Voor wie een muurtje in de tuin wil aanleggen, is het bijbehorende metselwerk vaak een te hoge drempel, een steenlijm is dan de oplossing. De klus wordt er een stuk eenvoudiger door, u bent goedkoper uit en het gaat sneller. En het mooiste is dat u met de lijm muurtjes zonder voegen krijgt. Het resultaat: een authentiek uitziende muur waarvan de stenen los gestapeld lijken te liggen, maar die toch solide is.
De steenlijm is te gebruiken op betonstenen, bakstenen én natuursteen en natuurlijk niet alleen geschikt voor muurtjes. U kunt er in een handomdraai ook bloembakken, vijverranden, zitbanken, of borderranden mee bouwen. http://www.vandenbroekbestratingen.nl/info/12/opsluitbanden-trapelementen-stapelelementen-borderstenen-pallisadenbanden-betonbielzen.html
Metselen met o.a. Beamix blauw gaat heel goed. Je moet het alleen wel, na dat je een aantal lagen hebt gemetseld, laten rusten zonder er aan te zitten. Door dat het betonblokjes zijn is het hechten moeilijk. Als de specie van het gemetselde muurtje droog is kan je weer verder metselen. Gemorste cementspecie direct met een harde borstel verwijderen.